مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین مدل برنامه ریزی درسی مرجح اعضای هیات علمی با روشها و راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی مورد استفاده آنان

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 122

چکیده

 رویکردهای اعضای هیات علمی به برنامه ریزی درسی مبنای به کارگیری روشهای تدریس, راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی آنهاست. هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه بین مدل برنامه ریزی درسی مرجح اعضای هیات علمی با روشها و راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی مورد استفاده آنان بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی از نوع تبیینی و جامعه تحقیق شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز شامل 661 نفر در سال 90-1389 بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 71 عضو هیات علمی انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مقیاس محقق ساخته مدل برنامه ریزی درسی و پرسشنامه بررسی عملکرد اعضای هیات علمی در فرایند یاددهی و یادگیری بود که پس از محاسبه روایی و پایایی توزیع و جمع آوری شد. داده ها با استفاده از آزمون فریدمن و تحلیل واریانس چندمتغیره تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که مدل برنامه ریزی درسی نیمه متمرکز مدل مرجح اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز است, رابطه معناداری بین مدل برنامه ریزی درسی مرجح اعضای هیات علمی با روشها و راهبردهای تدریس آنان وجود دارد, تعامل مدل برنامه ریزی درسی و سابقه تدریس اعضای هیات علمی با روشها, راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی آنان رابطه معنادار دارد و تعامل مدل برنامه ریزی درسی مرجح با مرتبه علمی اعضای هیات علمی با روشها و راهبردها و فنون ارزشیابی آنان رابطه معنادار ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، مرزوقی، رحمت اله، ترک زاده، جعفر، و ناظم نژاد، ندا. (1393). بررسی رابطه بین مدل برنامه ریزی درسی مرجح اعضای هیات علمی با روشها و راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی مورد استفاده آنان. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 20(1 (71))، 101-122. SID. https://sid.ir/paper/67943/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، مرزوقی رحمت اله، ترک زاده جعفر، ناظم نژاد ندا. بررسی رابطه بین مدل برنامه ریزی درسی مرجح اعضای هیات علمی با روشها و راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی مورد استفاده آنان. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1393؛20(1 (71)):101-122. Available from: https://sid.ir/paper/67943/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، رحمت اله مرزوقی، جعفر ترک زاده، و ندا ناظم نژاد، “بررسی رابطه بین مدل برنامه ریزی درسی مرجح اعضای هیات علمی با روشها و راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی مورد استفاده آنان،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 20، no. 1 (71)، pp. 101–122، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button