مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

337
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

430
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عملکرد ریاضی دانشجویان در ارزیابی قلم-کاغذی و پویای الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر بررسی توانایی دانشجویان سال اول رشته ریاضی در استفاده از یک قضیه ریاضی در حل یک مسئله از طریق ارزیابی قلم-کاغذی و ارزیابی پویای الکترونیکی بود. در این پژوهش از روش نمونه گیریِ در دسترس و هدفمند استفاده شد. 35 نفر از دانشجویان یکی از دانشگاه های دولتی کشور داوطلبانه در این مطالعه حضور داشتند. جمع آوری و تحلیل داده ها با دو رویکرد کمّی و کیفی در قالب پژوهش ترکیبی صورت گرفت. روش کمّیِ استفاده شده روش توصیفی بود. همچنین برای مقایسه عملکرد دانشجویان در ارزیابی قلم-کاغذی و عملکرد آنها در ارزیابی پویا از طرح شبه آزمایشی استفاده شد. در رویکرد کیفی بررسی نگرش دانشجویان به ارزیابی پویا در نتیجه مصاحبه نیمه ساختار یافته با برخی از دانشجویان انجام گرفت. تحلیل داده ها نشان داد که اغلب دانشجویان در اِعمال شرایط قضیه برای حل مسئله عملکرد موفقی در ارزیابی قلم-کاغذی ندارند و عملکرد آنها در ارزیابی پویا بعد از دریافت بازخوردهای آموزشی ارتقا یافته است. همچنین اغلب دانشجویان بر این باور بودند که دریافت بازخوردها در مسیر ارزیابی پویا بر عملکرد آنها تاثیر مثبتی داشته و به آنها کمک کرده است تا درک بهتری از قضیه مورد نظر داشته باشند. با توجه به یافته ها به نظر می رسد ارزیابی پویا یکی از روش های مؤثر ارزیابی برای دروس ریاضی دانشگاهی است و می تواند به بهبود یادگیری ریاضی دانشجویان کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلاهدوز، فهیمه، رادمهر، فرزاد، علم الهدایی، سیدحسن، و میرزاوزیری، مجید. (1397). بررسی عملکرد ریاضی دانشجویان در ارزیابی قلم-کاغذی و پویای الکترونیکی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 24(1 )، 91-112. SID. https://sid.ir/paper/68039/fa

    Vancouver: کپی

    کلاهدوز فهیمه، رادمهر فرزاد، علم الهدایی سیدحسن، میرزاوزیری مجید. بررسی عملکرد ریاضی دانشجویان در ارزیابی قلم-کاغذی و پویای الکترونیکی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1397؛24(1 ):91-112. Available from: https://sid.ir/paper/68039/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه کلاهدوز، فرزاد رادمهر، سیدحسن علم الهدایی، و مجید میرزاوزیری، “بررسی عملکرد ریاضی دانشجویان در ارزیابی قلم-کاغذی و پویای الکترونیکی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 24، no. 1 ، pp. 91–112، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68039/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا