مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش واسطه ای جوّ نوآوری در رابطه بین فرهنگ و مهارتهای کارآفرینی سازمانی با گرایش به کارآفرینی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 69

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه ای جوّ نوآوری در رابطه بین فرهنگ و مهارت های کارآفرینی سازمانی با گرایش به کارآفرینی اعضای هیئت علمی بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی با تعداد 364 نفر بود که از این تعداد 181 نفر, بر اساس جدول مورگان و کرجسی, به شیوه طبقه ای نسبتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد بود که روایی صوری آنها را صاحبنظران تأیید کردند و برای تعیین پایایی پرسشنامه های فرهنگ سازمانی, مهارت های کارآفرینی, جوّ نوآوری و گرایش به کارآفرینی ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 827/0, 860/0, 894/0 و 890/0 به دست آمد. برای تحلیل داده ها از آزمون های آماری تحلیل مسیر, تحلیل عاملی تأییدی و مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین فرهنگ سازمانی و گرایش به کارآفرینی, بین مهارت های کارآفرینی و گرایش به کارآفرینی, بین فرهنگ سازمانی و جوّ نوآوری, بین مهارت های کارآفرینی و جوّ نوآوری و بین جوّ نوآوری و گرایش به کارآفرینی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین جوّ نوآوری نقش واسطه ای را در رابطه بین فرهنگ سازمانی و گرایش به کارآفرینی دارد و جوّ نوآوری نقش واسطه ای را در رابطه بین مهارت های کارآفرینی و گرایش به کارآفرینی ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرنگ، مرتضی، یارمحمدزاده، پیمان، و قاسم زاده علیشاهی، ابوالفضل. (1397). بررسی نقش واسطه ای جوّ نوآوری در رابطه بین فرهنگ و مهارتهای کارآفرینی سازمانی با گرایش به کارآفرینی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 24(1 )، 51-69. SID. https://sid.ir/paper/68042/fa

    Vancouver: کپی

    فرنگ مرتضی، یارمحمدزاده پیمان، قاسم زاده علیشاهی ابوالفضل. بررسی نقش واسطه ای جوّ نوآوری در رابطه بین فرهنگ و مهارتهای کارآفرینی سازمانی با گرایش به کارآفرینی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1397؛24(1 ):51-69. Available from: https://sid.ir/paper/68042/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی فرنگ، پیمان یارمحمدزاده، و ابوالفضل قاسم زاده علیشاهی، “بررسی نقش واسطه ای جوّ نوآوری در رابطه بین فرهنگ و مهارتهای کارآفرینی سازمانی با گرایش به کارآفرینی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 24، no. 1 ، pp. 51–69، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68042/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button