مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 86

چکیده

 بخش اعظم اهداف تعلیم و تربیت از طریق شرکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی و حرکتی قابل تحقق است. تربیت بدنی به عنوان یکی از شاخه های اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در فرایند رشد جسمانی و روانی فراگیران ایفا می نماید و یکی از دروس اصلی در بسیاری از کشورهاست و برنامه های درسی آن همواره بازنگری و اصلاح می شود.رویکرد استراتژیک برای تدوین برنامه های درسی یکی از رویکردهایی است که بیشتر برنامه های درسی تربیت بدنی به سوی آن گرایش پیدا کرده است, بر این اساس به مطالعه و بررسی اسناد و مدارک برنامه های درسی برخی از کشورها و مبانی نظری برنامه درسی تربیت بدنی تلاش گردید الگوی مطلوب برای درس تربیت بدنی با رویکرد برنامه ریزی استراتژیک طراحی گردد. در این رویکرد توجه به چشم انداز, بیانه ماموریت و اصول حاکم بر برنامه درسی از نکات برجسته آن می باشد که عناصر برنامه درسی بر اساس رویکرد فراگیر محوری و توجه به علایق و نیازهای دانش آموزان شکل گرفته است. این الگو با تلفیق حوزه های مرتبط با برنامه درسی, عناصر راهبردی و عناصر اساسی برنامه درسی تربیت بدنی, هماهنگی این درس را در نظام آموزشی افزایش داده که در صورت اجرا بسیاری از اهداف تربیت بدنی در مدارس تحقق خواهد یافت. برای اعتبار بخشی الگوی پیشنهادی از نظرات کارشناسان تربیت بدنی و برنامه ریزی درسی استفاده شده که درصد بالایی از نمونه آماری الگوی مذکور را تایید نموده اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوادی پور، محمد، علی عسگری، مجید، کیامنش، علیرضا، و خبیری، محمد. (1385). طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی ایران. پژوهش در علوم ورزشی، 4(12)، 71-86. SID. https://sid.ir/paper/68137/fa

    Vancouver: کپی

    جوادی پور محمد، علی عسگری مجید، کیامنش علیرضا، خبیری محمد. طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی ایران. پژوهش در علوم ورزشی[Internet]. 1385؛4(12):71-86. Available from: https://sid.ir/paper/68137/fa

    IEEE: کپی

    محمد جوادی پور، مجید علی عسگری، علیرضا کیامنش، و محمد خبیری، “طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی ایران،” پژوهش در علوم ورزشی، vol. 4، no. 12، pp. 71–86، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68137/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button