مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,385
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انتقال بین دستی یادگیری حرکتی در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 103

چکیده

 اهداف: یادگیری حرکتی پس از تمرین با یک اندام, به اندام سمت مقابل منتقل می شود. با توجه به نقص جسم پینه ای در افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم, هدف این پژوهش تعیین چگونگی انتقال یادگیری حرکتی از دست راست به دست چپ و بالعکس در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم در مقایسه با همتایان عادی آنها بود.روش ها: در این کارآزمایی بالینی تصادفی 31 پسر مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و همتای عادی به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف از دبستان های پسرانه شهرستان نجف آباد در فاصله بهمن 1389 تا اردیبهشت 1390 انتخاب و مقایسه شدند. نمونه ها بر اساس پرسش نامه غربالگری اختلالات طیف اوتیسم با عملکرد بالا مورد غربالگری قرار گرفتند. از آزمون زمان عکس العمل متوالی برای مقایسه دو گروه استفاده شد. داده ها پس از جمع آوری به نرم افزار آماری SPSS 19 وارد و با استفاده از آزمون های تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر, T جفت شده و تحلیل واریانس دوطرفه تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بین دو گروه تفاوت معنی داری در دقت انتقال یادگیری از دست راست به چپ (p=0.191), سرعت انتقال یادگیری از دست راست به چپ (p= 0.095), دقت انتقال یادگیری از دست چپ به راست (p= 0.052) و همچنین سرعت انتقال یادگیری از دست چپ به راست (p=0.459) وجود نداشت.نتیجه گیری: انتقال یادگیری از دست راست به دست چپ و بالعکس در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم عادی و طبیعی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی نجف آبادی، سارا، نجاتی، وحید، میرزاخانی عراقی، نوید، و پاشازاده آذری، زهرا. (1392). انتقال بین دستی یادگیری حرکتی در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم. افق دانش، 19(2 (پیاپی 60))، 98-103. SID. https://sid.ir/paper/68302/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی نجف آبادی سارا، نجاتی وحید، میرزاخانی عراقی نوید، پاشازاده آذری زهرا. انتقال بین دستی یادگیری حرکتی در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم. افق دانش[Internet]. 1392؛19(2 (پیاپی 60)):98-103. Available from: https://sid.ir/paper/68302/fa

    IEEE: کپی

    سارا ایزدی نجف آبادی، وحید نجاتی، نوید میرزاخانی عراقی، و زهرا پاشازاده آذری، “انتقال بین دستی یادگیری حرکتی در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم،” افق دانش، vol. 19، no. 2 (پیاپی 60)، pp. 98–103، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68302/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button