مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه و روان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1389

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 48

چکیده

 زمینه و هدف: کیفیت در نظام آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و هدف آن استفاده بهینه از منابع و امکانات است. با توجه به اهمیت ارزشیابی در ارتقای کیفیت, این مطالعه به منظور ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه و روان دانشگاه علوم پزشکی گناباد انجام شده است.روش تحقیق: این پژوهش از نوع توصیفی و نمونه های پژوهش اعضای هیأت علمی, مدیران مربوطه, دانشجویان, مستندات و منابع مرتبط با گروه پرستاری بهداشت جامعه و روان دانشگاه بوده که به صورت غیرتصادفی مبتنی بر هدف انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه و چک لیست بوده و گردآوری داده ها با استفاده از مشاهده, پرسشگری و حصول اتفاق نظر به روش بحث گروهی متمرکز صورت گرفته و از روش های آمار توصیفی برای تفسیر نتایج استفاده شده است.یافته ها: نتایج ارزیابی حاصل از مجموع نمره به دست آمده در 8 عامل, 41 ملاک و 212 نشانگر مورد بررسی نشان داد که عامل امکانات و تجهیزات آموزشی با کسب 92.18 درصد, بیشترین نمره و عامل دوره های آموزشی و برنامه های درسی و غیر درسی با احراز 55/55 درصد, کمترین نمره را به خود اختصاص داده است.نتیجه گیری: گروه باید در موارد دارای وضعیت مطلوب, جهت حفظ و ارتقای بیشتر متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی تلاش نموده و برای بهبود عواملی که نمره بالایی در ارزیابی درونی نداشته, بررسی و برنامه ریزی دقیق نماید. همچنین مدیران دانشگاه نیز باید با کمک و حمایت های موثر, شرایط و منابع لازم برای بهبود وضعیت گروه و دستیابی به بهترین حد مطلوب را فراهم سازند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروان، شهلا، منصوریان، محمدرضا، کیان مهر، مجتبی، شمس، هدایت اله، صادق مقدم، لیلا، و دلشادنوقابی، علی. (1389). ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه و روان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1389. افق دانش، 16(4 (پیاپی 50))، 40-48. SID. https://sid.ir/paper/68744/fa

    Vancouver: کپی

    خسروان شهلا، منصوریان محمدرضا، کیان مهر مجتبی، شمس هدایت اله، صادق مقدم لیلا، دلشادنوقابی علی. ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه و روان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1389. افق دانش[Internet]. 1389؛16(4 (پیاپی 50)):40-48. Available from: https://sid.ir/paper/68744/fa

    IEEE: کپی

    شهلا خسروان، محمدرضا منصوریان، مجتبی کیان مهر، هدایت اله شمس، لیلا صادق مقدم، و علی دلشادنوقابی، “ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه و روان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1389،” افق دانش، vol. 16، no. 4 (پیاپی 50)، pp. 40–48، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68744/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button