مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

996
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی کیفیت گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه تربیت معلم تهران به منظور پیشنهاد الگویی جهت بهبود کیفیت و حرکت در جهت اعتبار بخشی گروههای مشاوره و راهنمایی کشور

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 92

چکیده

 پژوهش حاضر که در محدوده پژوهش های توصیفی از نوع کاربردی واقع می شود, با هدف بهبود کیفیت گروه مشاوره و راهنمایی و پیشنهاد الگویی برای گروه های مشاوره و راهنمایی کشور جهت انجام مرحله اول الگوی اعتبار بخشی (ارزیابی درونی یا خود ارزیابی) صورت گرفته است. بدین منظور پس از تصریح اهداف گروه در سه سطح آموزشی, پرورشی و عرضه  خدمات تخصصی و با توسل به تجربیات ملی و بین المللی, الگوی عناصر سازمانی و نظرات کمیته ارزیابی درونی گروه, تعداد 10 عامل در قالب عوامل درونداد, فرایند و برونداد , مرکب از 71 ملاک و130  نشانگر به همراه معیارهای قضاوت (معیارهای تحقق هدف) برای ارزیابی عوامل دروندادی, فرایندی و بروندادی گروه تدوین شد و با استفاده از عوامل, ملاک ها و نشانگرها تدوین شده, ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه ها, مصاحبه و چک لیست – با در نظر گرفتن روایی (روایی محتوا) و پایانی (آلفای کرونباخ) – تهیه شد و پس از انجام نمونه گیری در دسترس (اتفاقی) و سرشماری کامل جهت جمع آوری اطلاعات در اختیار منابع کسب اطلاعات (مدیر فعلی و قبلی گروه – هیات علمی – دانشجو: کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکترا – دانش آموخته: کارشناسی و کارشناسی ارشد – سرپرستان بلافصل دانش آموختگان شاغل) قرار گرفت. در نهایت با استفاده از روش های آماری مناسب وضعیت موجود عوامل دروندادی, فرایندی و بروندادی هر کدام در سطح «نسبتا مطلوب» ارزیابی شد و گروه به طور کلی در وضعیت کیفی «نسبتا مطلوب» قرار گرفت. برای بهبود وضعیت کیفی موجود پیشنهادها و راهکارهایی ارائه شد. این ارزیابی و راهکارهای نهایی ناشی از آن ابزار مناسبی برای برنامه ریزی های آتی گروه و بهبود کیفیت همه جانبه آن می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زین آبادی، حسن رضا، کیامنش، علیرضا، و فرزاد، ولی اله. (1384). ارزیابی درونی کیفیت گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه تربیت معلم تهران به منظور پیشنهاد الگویی جهت بهبود کیفیت و حرکت در جهت اعتبار بخشی گروههای مشاوره و راهنمایی کشور. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 4(15)، 69-92. SID. https://sid.ir/paper/69971/fa

Vancouver: کپی

زین آبادی حسن رضا، کیامنش علیرضا، فرزاد ولی اله. ارزیابی درونی کیفیت گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه تربیت معلم تهران به منظور پیشنهاد الگویی جهت بهبود کیفیت و حرکت در جهت اعتبار بخشی گروههای مشاوره و راهنمایی کشور. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1384؛4(15):69-92. Available from: https://sid.ir/paper/69971/fa

IEEE: کپی

حسن رضا زین آبادی، علیرضا کیامنش، و ولی اله فرزاد، “ارزیابی درونی کیفیت گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه تربیت معلم تهران به منظور پیشنهاد الگویی جهت بهبود کیفیت و حرکت در جهت اعتبار بخشی گروههای مشاوره و راهنمایی کشور،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 4، no. 15، pp. 69–92، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69971/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button