مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی (CT) به شیوه گروهی در ارتقا سطح سازگاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان شناختی (CT) بک در ارتقا سطح سازگاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر می باشد. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در سال 88-87 بوده است. از این جامعه ابتدا 300 نفر از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و آزمون سازگاری بل در مورد آنها اجرا و سپس از بین کسانی که نمره کل آنها از میانگین بالاتر بود, 30 نفر به صورت تصادفی انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. روش تحقیق حاضر روش تجربی پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است. بعد از جایگزینی افراد مورد مطالعه در دو گروه آزمایش و کنترل درمان شناختی به شیوه گروهی طی 8 جلسه برای گروه آزمایش اجرا گردید و هر دو گروه دوباره (پیش آزمون و پس آزمون) مورد آزمون و ارزیابی قرار گرفتند. در این تحقیق پنج فرضیه در مورد اثربخشی درمان شناختی در ارتقا سطح سازگاری تندرستی, خانوادگی, اجتماعی, هیجانی و تحصیلی مطرح است. بعد از جمع آوری اطلاعات از طریق آزمون سازگاری بل, برای هر کدام از ابعاد سازگاری اختلاف نمرات پیش آزمون و پس آزمون محاسبه و بعد از مشخص شدن میانگین های افتراقی با استفاده از آزمون t مستقل میانگین های افتراقی دو گروه آزمایش و کنترل مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج آماری نشان می دهد که اجرای درمان شناختی در ارتقا ابعاد خانوادگی, اجتماعی, هیجانی و تحصیلی سازگاری موثر بوده است ولی در زمینه ارتقا سطح سازگاری تندرستی موثر نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زهراکار، کیانوش. (1389). بررسی اثربخشی (CT) به شیوه گروهی در ارتقا سطح سازگاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 9(35)، 49-62. SID. https://sid.ir/paper/70048/fa

    Vancouver: کپی

    زهراکار کیانوش. بررسی اثربخشی (CT) به شیوه گروهی در ارتقا سطح سازگاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1389؛9(35):49-62. Available from: https://sid.ir/paper/70048/fa

    IEEE: کپی

    کیانوش زهراکار، “بررسی اثربخشی (CT) به شیوه گروهی در ارتقا سطح سازگاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 9، no. 35، pp. 49–62، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70048/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button