مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بقا و رشد شرکت های خودروساز ایرانی در یک محیط رقابتی پویا: شرکت ایران خودرو

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 66

چکیده

WTO به عنوان یکی از 118 مولفه پارادایم موج سوم و تغییر نقش خودروسازان و تامین کنندگان در زنجیره ارزش خودرو و ظهور خودروسازان صاحب برند با محصولات جدید و متفاوت با قرن 20 در صنایع خودروسازی جهانی, جدی ترین چالشهای استراتژیک برای خودروسازان نوپای منطقه ای, بویژه شرکتهای خودروساز ایرانی به حساب می آیند. این مقاله یافته های مطالعه ای را ارایه می دهد که موتورهای رشد و موانع یادگیری را در شرکتهای خودروساز ایرانی بررسی کرده است. همچنین این پژوهش ابتدا با استفاده از متدولوژی SD اوضاع رقابت را در شرکت ایران خودرو (که به عنوان پایلوت جهت به کارگیری نتایج حاصل از تحقیق در نظر گرفته شده), در مقایسه با سایر رقبای داخلی آن مدلسازی و بررسی کرده است؛ سپس با اعمال دو گزینه استراتژیک سناریو به مدل, اوضاع و رقابت پذیری بخش صنعت خودروی ایران را در یک محیط رقابتی واقعی و با حضور سایر رقبای خارجی شبیه سازی می کند. این دو سناریو بیان می دارند که اگر زیر ساختهای لازم جهت ورود ایران به مذاکرات دو یا چند جانبه WTO در بخش صنعت خودرو, تقویت بشوند و یا نشوند, موتورها و موانع رشد برای شرکت ایران خودرو (در حوزه خرد) و بخش صنعت خودروی ایران (در حوزه کلان) چه می باشند؟ در نهایت سیاستهای تکمیلی جهت رشد شرکتهای خودروساز ایرانی در شرایط رقابت کامل مورد آزمون و بررسی قرار گرفته و پیشنهادهای لازم جهت بقای آنان ارایه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    برارپور، کوروش، و عراقی، مجتبی. (1385). بقا و رشد شرکت های خودروساز ایرانی در یک محیط رقابتی پویا: شرکت ایران خودرو. مدرس علوم انسانی، 10(1 (پیاپی 44) ویژه نامه مدیریت)، 25-66. SID. https://sid.ir/paper/7039/fa

    Vancouver: کپی

    برارپور کوروش، عراقی مجتبی. بقا و رشد شرکت های خودروساز ایرانی در یک محیط رقابتی پویا: شرکت ایران خودرو. مدرس علوم انسانی[Internet]. 1385؛10(1 (پیاپی 44) ویژه نامه مدیریت):25-66. Available from: https://sid.ir/paper/7039/fa

    IEEE: کپی

    کوروش برارپور، و مجتبی عراقی، “بقا و رشد شرکت های خودروساز ایرانی در یک محیط رقابتی پویا: شرکت ایران خودرو،” مدرس علوم انسانی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 44) ویژه نامه مدیریت، pp. 25–66، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7039/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button