مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برنامه مدون آموزشی بر کاهش میزان استرس در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه ساکن در خوابگاه شبانه روزی: گزارش کوتاه

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 114

کلیدواژه

چکیده

 زمینه و هدف: وجود استرس در محیط زندگی امری اجتناب ناپذیر است. ناتوانی در مقابله با استرس می تواند به صورت واکنش های فیزیولوژیک و روانی تظاهر کند. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر آموزش در مقابله با استرس و کاهش میزان آن در دانش آموزان است.مواد و روش ها: در مطالعه مداخله ای حاضر, داده ها با استفاده از پرسش نامه سنجش استرس کودرون از تمام دانش آموزان پسر واجد شرایط ساکن در خوابگاه شبانه روزی شهر سروآباد در سال 1388 جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. آموزش در 4 جلسه و به مدت 2 هفته به صورت حضوری با روش سخنرانی و پرسش و پاسخ صورت گرفت. از آزمون های آماری تی زوج, مجذور کای و من ویتنی جهت بررسی داده ها استفاده گردید.یافته ها: مجموعا 70 دانش آموز پسر واجد شرایط در مطالعه شرکت نمودند. طبق نتایج مطالعه, قبل از آموزش %68.8 دانش آموزان استرس ناشی از محیط و %71.4 استرس ناشی از شخصیت را داشتند که بعد از آموزش این میزان به ترتیب به %37.1 و %44.3 کاهش یافت. آنالیز آماری نشان داد استرس ناشی از محیط و شخصیت با یکدیگر و نیز با رتبه افراد در خانوار, قبل و بعد از آموزش ارتباط معنی داری (p<0.05) داشتند.نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد آموزش در زمینه مقابله با استرس می تواند در کاهش میزان استرس دانش آموزان به میزان معنی داری تاثیر داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهمنی، افشین، حیدرنیا، علیرضا، و طوافیان، صدیقه السادات. (1390). بررسی تاثیر برنامه مدون آموزشی بر کاهش میزان استرس در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه ساکن در خوابگاه شبانه روزی: گزارش کوتاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 10(ویژه نامه)، 109-114. SID. https://sid.ir/paper/71121/fa

    Vancouver: کپی

    بهمنی افشین، حیدرنیا علیرضا، طوافیان صدیقه السادات. بررسی تاثیر برنامه مدون آموزشی بر کاهش میزان استرس در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه ساکن در خوابگاه شبانه روزی: گزارش کوتاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1390؛10(ویژه نامه):109-114. Available from: https://sid.ir/paper/71121/fa

    IEEE: کپی

    افشین بهمنی، علیرضا حیدرنیا، و صدیقه السادات طوافیان، “بررسی تاثیر برنامه مدون آموزشی بر کاهش میزان استرس در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه ساکن در خوابگاه شبانه روزی: گزارش کوتاه،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 10، no. ویژه نامه، pp. 109–114، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71121/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button