مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی مقیاس رشدی - حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 144

چکیده

 زمینه و هدف: رشد حرکتی بخشی از فرآیند تکامل است که بواسطه آن کودک, ابتدا بر بدن خود کنترل می یابد و سپس از این کنترل برای تعامل با محیط و دستکاری پیرامونش استفاده می کند. هدف از این مطالعه هنجاریابی مقیاس رشدی - حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه تحصیلی اول ابتدایی شهر تهران می باشد.مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی روی 180 دانش آموز 83-72 ماهه (90 پسر و 90 دختر) شهر تهران صورت گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات, مقیاس رشدی - حرکتی پی بادی بود و برای انتخاب نمونه آماری مورد نیاز از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده گردید.یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد میانگین بهره رشد حرکتی درشت در دانش آموزان پسر و دختر به ترتیب 120.50 و 120.40 و میانگین بهره رشد حرکتی ظریف در دانش آموزان پسر و دختر به ترتیب 125.69 و 126.66 می باشد. در میزان بهره رشدی حرکتی و میانگین سن حرکتی کل در دو گروه دختر و پسر تفاوت معنی داری دیده نشد (p<0.05). بین دانش آموزان مناطق مختلف در زمینه بهره رشد حرکتی ظریف, میانگین سن حرکتی ظریف و میانگین سن حرکتی کل اختلاف معنی داری وجود دارد (p<0.05). هم چنین ارتباط معنی داری بین میانگین سن حرکتی با بهره رشد حرکتی وجود دارد (p<0.01).نتیجه گیری: مقیاس رشدی - حرکتی پی بادی از پایایی و اعتبار لازم برخوردار است و می تواند به عنوان مقیاسی جهت ارزیابی, مداخله و درمان مورد استفاده قرار گیرد. کودکانی که مهارت های حرکتی بهتری دارند از بهره رشد حرکتی بالاتری برخوردار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دالوند، حمید، دهقان، لیلا، شمس الدینی، علیرضا، جغتایی، محمدتقی، سازمند، علی حسین، و فیضی، آوات. (1387). هنجاریابی مقیاس رشدی - حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 7(2 (پی در پی 27))، 137-144. SID. https://sid.ir/paper/71245/fa

    Vancouver: کپی

    دالوند حمید، دهقان لیلا، شمس الدینی علیرضا، جغتایی محمدتقی، سازمند علی حسین، فیضی آوات. هنجاریابی مقیاس رشدی - حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1387؛7(2 (پی در پی 27)):137-144. Available from: https://sid.ir/paper/71245/fa

    IEEE: کپی

    حمید دالوند، لیلا دهقان، علیرضا شمس الدینی، محمدتقی جغتایی، علی حسین سازمند، و آوات فیضی، “هنجاریابی مقیاس رشدی - حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 7، no. 2 (پی در پی 27)، pp. 137–144، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71245/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button