مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های 75-1372

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 11

چکیده

 سابقه و هدف: یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی دانشگاه ها, ارزشیابی مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در دوره های مختلف است. این مطالعه به منظور بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان رشته دندانپزشکی بابل و روند تحصیلی آنان در مقطع بالینی در ورودی های 75-1372 به انجام رسید. مواد و روشها: این بررسی توصیفی ـ تحلیلی به روش مقطعی بر روی تمامی 104 دانشجوی فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی بابل تا سال 1381 که از طریق کنکور سراسری پذیرش شده و تمامی دروس اختصاصی خود را در این دانشکده گذرانیده بودند به انجام رسید. و پس از تکمیل اطلاعات زمینه ای, متغیرهای دروس نظری, عملی و کلی, همچنین معدل دوران علوم پایه و نمرات امتحان علوم پایه برای هر دانشجو در نظر گرفته شد. برای آنالیز داده ها از آزمونهای آماری t-test و ANOVA و همچنین ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و P<0.05 معنی دار تلقی شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از چهار دوره دانشجویان مورد مطالعه, وضعیت تحصیلی از دوره اول (ورودی های 1372) به ورودی های آخر (1375) روند رو به رشدی داشته است. دانشجویان با بالاترین میانگین نمرات (15.64) متعلق به ورودی های 1375 بوده و پائین ترین میانگین (14.92) به ورودی های 1372 تعلق داشته است. در این مطالعه دانشجویان دختر در مقایسه با پسر, و همچنین سهمیه مناطق در مقایسه با دانشجویان با سهمیه ایثارگران از میانگین نمرات بهتری در دروس نظری, عملی, معدل دوران علوم پایه و میانگین نمرات امتحان جامع علوم پایه برخوردار بودند.نتیجه گیری: باتوجه به نتایج این بررسی, توجه به مسایلی از قبیل تکمیل کادر هیات علمی دانشکده, ایجاد فضای فیزیکی مناسب و تمرکز بخش های آموزشی در یک محل, موجب روند رو به رشد وضعیت تحصیلی دانشجویان خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مطلبی آذر، علیرضا، بیژنی، علی، عیسی پور، رضا، و قنبری، مهکام. (1382). وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل, ورودی های 75-1372 . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی))، 7-11. SID. https://sid.ir/paper/72980/fa

    Vancouver: کپی

    مطلبی آذر علیرضا، بیژنی علی، عیسی پور رضا، قنبری مهکام. وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل, ورودی های 75-1372 . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1382؛5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)):7-11. Available from: https://sid.ir/paper/72980/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا مطلبی آذر، علی بیژنی، رضا عیسی پور، و مهکام قنبری، “وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل, ورودی های 75-1372 ،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 5، no. 2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 7–11، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/72980/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button