مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

994
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

572
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی وضعیت تحصیلی دوره بالینی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل، (1377- 81)

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 51

چکیده

 سابقه و هدف: یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی دانشگاهها, ارزشیابی مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در دوره های مختلف است. این مطالعه به منظور بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل و روند تحصیلی آنان در مقطع بالینی انجام شد.مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی 103 دانشجوی ورودی سالهای  1377- 81دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل که از طریق کنکور سراسری پذیرفته شده و تمامی واحد های خود را در این دانشکده گذرانیده بودند, انجام شد. اطلاعات زمینه ای, معدل دروس نظری, عملی و کلی و همچنین معدل دوران علوم پایه و نمرات امتحان جامع علوم پایه از بایگانی آموزش دانشکده استخراج و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمرات تئوری(p=0/04) , عملی  (p=0/026)و نمره کل (p=0/013) بین ورودی های مختلف دانشکده دندانپزشکی اختلاف معنی داری داشت. میانگین نمرات دروس مواد دندانی(p=0/000) , پریودنتولوژی(p=0/002) , ارتودنسی(p=0/000) , پروتز پارسیل(p=0/016) , اندو (p=0/000), تشخیص (p=0/000), جراحی (p=0/000), ترمیمی(p=0/005)  و دندانپزشکی جامعه نگر(p=0/000)  بین سالهای مختلف از نظر آماری معنی دار بود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که وضعیت تحصیلی دانشجویان روند نسبتا رو به رشدی را از ورودی 77 تا ورودی 81 داشته است. بنابراین پیشنهاد می شود, مطالعات کاملتری در مورد علل تغییر این روند انجام شود تا بتوان از آن برای بهبود و ارتقا آموزشی دانشجویان استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطلب نژاد، مینا، حاجی احمدی، محمود، و مرتضوی مقدم، ونوس. (1389). ارزیابی وضعیت تحصیلی دوره بالینی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل, (1377- 81). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 12(1(ویژه نامه آموزش پزشکی))، 46-51. SID. https://sid.ir/paper/73319/fa

    Vancouver: کپی

    مطلب نژاد مینا، حاجی احمدی محمود، مرتضوی مقدم ونوس. ارزیابی وضعیت تحصیلی دوره بالینی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل, (1377- 81). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1389؛12(1(ویژه نامه آموزش پزشکی)):46-51. Available from: https://sid.ir/paper/73319/fa

    IEEE: کپی

    مینا مطلب نژاد، محمود حاجی احمدی، و ونوس مرتضوی مقدم، “ارزیابی وضعیت تحصیلی دوره بالینی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل, (1377- 81)،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 12، no. 1(ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 46–51، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا