Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,433
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین هوش هیجانی و وضعیت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل (مقاله کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 87

چکیده

هوش هیجانی به معنای ظرفیت ادراک, ابراز, شناخت, کاربرد و مدیریت هیجان ها در خود و دیگران است. مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط بین وضعیت تحصیلی و هوش هیجانی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل طراحی شده است. این مطالعه توصیفی_تحلیلی بر روی تمام 93 نفر از دانشجویان دندانپزشکی سال های چهارم, پنجم و ششم دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال تحصیلی 1391-92 انجام شد. جهت تعیین میزان هوش هیجانی از پرسشنامه هوش هیجانی بار آن استفاده شد. معدل دانشجویان به عنوان شاخص وضعیت تحصیلی در نظر گرفته شد. اطلاعات با استفاده از نسخه 18 نرم افزار SPSS و آزمون آماری T-test مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. میانگین هوش هیجانی 353.49 بود و کمترین میانگین مربوط به خرده مقیاس تحمل استرس و بیشترین میانگین مربوط به خرده مقیاس همدلی کردن بود. بین خرده مقیاس هوش هیجانی در ورودی های مختلف اختلاف معناداری وجود نداشت (P>0.05). نمره کل هوش هیجانی در دختران به طور معناداری بیشتر از پسران بود (P=0.01). همچنین نمره دختران در خرده مقیاس های واقع گرایی, روابط بین فردی, خوش بینی, همدلی و خود ابرازی به طور معناداری از پسران بیشتر بود. بین روند تحصیلی دانشجویان بومی و غیر بومی (خوابگاهی) سال چهارم, پنجم و ششم طی سال های تحصیلی آن ها تفاوت معناداری وجود نداشت (P>0.05). نمره کل هوش هیجانی در دختران به طور معناداری بیشتر از پسران بود. بین روند تحصیلی دانشجویان بومی و خوابگاهی در هر یک از سه ورودی تفاوت معناداری وجود نداشت. بین هوش هیجانی و وضعیت تحصیلی رابطه معناداری وجود نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احسانی، مریم، صباراد، لیدا، جهانیان، ایمان، و خیرخواه، فرزان. (1393). ارتباط بین هوش هیجانی و وضعیت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل (مقاله کوتاه). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 5(1)، 80-87. SID. https://sid.ir/paper/228772/fa

    Vancouver: کپی

    احسانی مریم، صباراد لیدا، جهانیان ایمان، خیرخواه فرزان. ارتباط بین هوش هیجانی و وضعیت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل (مقاله کوتاه). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1393؛5(1):80-87. Available from: https://sid.ir/paper/228772/fa

    IEEE: کپی

    مریم احسانی، لیدا صباراد، ایمان جهانیان، و فرزان خیرخواه، “ارتباط بین هوش هیجانی و وضعیت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل (مقاله کوتاه)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 5، no. 1، pp. 80–87، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228772/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا