مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,001
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و عملکرد دانش آموزان دختر در رابطه با بهداشت دوران بلوغ

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 62

چکیده

 سابقه و هدف: بلوغ از مهمترین مراحل دوران زندگی است. در این دوره تغییرات جسمی و تحولات روانی در فرد ایجاد می شود. اگر به مسایل دوران بلوغ دختران دقت و توجه لازم صورت نگیرد ممکن است در آینده از سلامت, آگاهی و اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشند. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و عملکرد دانش آموزان دختر در خصوص بهداشت دوران بلوغ در دبیرستانهای امیرکلا انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه مداخله ای از نوع (Pre-post) بوده و تعداد 250 نفر از دانش آموزان دختر به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت گردآوری داده ها پرسشنامه بوده و در دو مرحله, یکبار قبل از آموزش و بار دیگر بعد از آموزش در اختیار نمونه ها قرار داده شد. برنامه آموزش به صورت سخنرانی, استفاده از تخته سیاه, پرسش و پاسخ و ارایه جزوه آموزشی بوده است.یافته ها: نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که آموزش بر روی میزان آگاهی و میزان عملکرد بهداشتی (P=0.000) دانش آموزان در رابطه با بهداشت بلوغ تاثیر مثبت داشته است. همچنین بین میزان آگاهی و عملکرد بهداشتی دانش آموزان در خصوص بهداشت بلوغ و مشخصات فردی مثل سن, محل سکونت, شغل و تحصیلات والدین ارتباط معنی دار وجود ندارد. فقط بین میزان آگاهی و رشته تحصیلی آنان ارتباط معنی دار وجود دارد (P<0.02).نتیجه گیری: نتایج نشان داد که آموزش مطالب بهداشتی دوران بلوغ تاثیر محسوسی در میزان آگاهی و عملکرد بهداشتی دانش آموزان داشته است. بنابراین اطلاعات صحیح در مورد بهداشت بلوغ باید از طریق منابع اطلاع رسانی مناسب به ویژه از طریق مادران آنها, مسوولین بهداشت مدارس و پرسنل مراکز بهداشتی درمانی به آنان منتقل شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ذبیحی، علی. (1381). بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و عملکرد دانش آموزان دختر در رابطه با بهداشت دوران بلوغ . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 4(3 (پی در پی 15))، 58-62. SID. https://sid.ir/paper/73717/fa

Vancouver: کپی

ذبیحی علی. بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و عملکرد دانش آموزان دختر در رابطه با بهداشت دوران بلوغ . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1381؛4(3 (پی در پی 15)):58-62. Available from: https://sid.ir/paper/73717/fa

IEEE: کپی

علی ذبیحی، “بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و عملکرد دانش آموزان دختر در رابطه با بهداشت دوران بلوغ ،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 4، no. 3 (پی در پی 15)، pp. 58–62، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73717/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button