مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,942
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

932
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر الگوی زنجیره تامین بر بهبود کیفیت ارایه خدمات به مشتریان و تدوین مولفه های اصلی

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 223

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی وضعیت فعلی زنجیره تامین کالا در سازمان به منظور نمایان ساختن نقاط ضعف و قوت آن از یک طرف و مقایسه آن با شرایط به کارگیری الگوی زنجیره تامین مبتنی بر رویکرد SCM و تاثیرات آن بر بهبود کیفیت ارایه خدمات و همچنین کاهش هزینه های موجودی و تعمیم نتایج به دیگر سازمان های تدارکاتی از طرف دیگر است. بدین منظور ابتدا در مقاله حاضر یک سازمان تدارکاتی به عنوان نمونه انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفته است. پیشینه و مبانی نظری زنجیره تامین و مدیریت آن با هدف شناسایی مولفه های تاثیرگذار بر «بهبود کیفیت ارایه خدمات» و «کاهش هزینه های موجودی» بررسی شده و سپس این مولفه ها در قالب چارچوب نظری پژوهش و نظرات خبرگان استخراج گردیده است. داده های پژوهش با طراحی و تنظیم پرسشنامه بر مبنای طیف لیکرت و در دو بخش داده های جمعیت شناختی و داده های اختصاصی در قالب 50 مولفه در جامعه آماری نمونه, جمع آوری, دسته بندی و بر اساس فرضیه های پژوهش, با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای اولویت بندی تاثیرگذاری مولفه ها از روش TOPSIS بهره گرفته شده است. نتایج حاصل از این پژوهش بر تایید فرضیه ها دلالت دارد و اولویت تاثیرگذاری متغیرها نیز به ترتیب شناسایی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رجب زاده قطری، علی، خدیور، آمنه، و کاظمی، عبدالعظیم. (1386). بررسی تاثیر الگوی زنجیره تامین بر بهبود کیفیت ارایه خدمات به مشتریان و تدوین مولفه های اصلی. پژوهشنامه بازرگانی، 11(43)، 185-223. SID. https://sid.ir/paper/7374/fa

    Vancouver: کپی

    رجب زاده قطری علی، خدیور آمنه، کاظمی عبدالعظیم. بررسی تاثیر الگوی زنجیره تامین بر بهبود کیفیت ارایه خدمات به مشتریان و تدوین مولفه های اصلی. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1386؛11(43):185-223. Available from: https://sid.ir/paper/7374/fa

    IEEE: کپی

    علی رجب زاده قطری، آمنه خدیور، و عبدالعظیم کاظمی، “بررسی تاثیر الگوی زنجیره تامین بر بهبود کیفیت ارایه خدمات به مشتریان و تدوین مولفه های اصلی،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 11، no. 43، pp. 185–223، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7374/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button