Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,697
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

924
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب جهانی در زمینه نوآوری های آموزشی از منظر شیوه های تولید، پذیرش و اجرای نوآوری در آموزش عمومی ایران

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 41

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش «شناسایی نوآوری های آموزشی از منظر شیوه های تولید, پذیرش و اجرای نوآوری در آموزش و پرورش عمومی ایران با توجه به تجارب جهانی و دانش مربوط» و سوال اصلی آن شیوه های مختلف تولید, پذیرش و اجرای نوآوری های آموزشی در آموزش عمومی است. پژوهش حاضر از نوع ترکیبی بوده که با مطالعه اسناد و مدارک داخلی و کشورهای هدف و نیز بهره برداری از نظرات صاحب نظران و با استفاده از روش کیفی, داده ها مقایسه, مقوله بندی و مورد تحلیل قرار گرفته است. نمونه آماری پژوهش, پنج کشور مالزی, هند, سنگاپور, استرالیا و آمریکا می باشد. ابزارهای پژوهش شامل اسناد و مدارک به ویژه قوانین و پژوهش های انجام شده مربوط به موضوع پژوهش در کشورهای هدف و در ایران, مصاحبه با متخصصان موضوعی و پرسشنامه محقق ساخته است. در این پژوهش فرآیند تولید, پذیرش و اجرای نوآوری های آموزشی در کشورهای هدف مورد بررسی قرار گرفته و با در نظر گرفتن شرایط بومی آموزش و پرورش ایران, شیوه های فوق تبیین و الگویی در این خصوص ارائه و اعتباربخشی علمی شده است.بر اساس تجزیه و تحلیل داده های حاصل از اعتباربخشی عملی الگو, مطالعات انجام شده, تجارب و قضاوت های شهودی و ایمانی, نتایج بیانگر آن است که شرایط فعلی نظام آموزشی به هچ وجه برای اجرای الگوی پیشنهادی فوق مناسب نبوده و زمینه های لازم برای اجرای آن فراهم نمی باشد. از اینرو اکثر متخصصان عقیده دارند که ابتدا باید زمینه های لازم الگو فراهم شود و مدرسه ای با ویژگی های الگوی پیشنهادی, تحقق یابد تا بتوان امیدوار بود که نوآوری آموزشی در نظام آموزشی کشور تحقق عینی پیدا می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تورانی، حیدر، آقایی، امیر، و منطقی، مرتضی. (1391). تجارب جهانی در زمینه نوآوری های آموزشی از منظر شیوه های تولید, پذیرش و اجرای نوآوری در آموزش عمومی ایران. نوآوری های آموزشی، 11(43)، 7-41. SID. https://sid.ir/paper/75356/fa

Vancouver: کپی

تورانی حیدر، آقایی امیر، منطقی مرتضی. تجارب جهانی در زمینه نوآوری های آموزشی از منظر شیوه های تولید, پذیرش و اجرای نوآوری در آموزش عمومی ایران. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1391؛11(43):7-41. Available from: https://sid.ir/paper/75356/fa

IEEE: کپی

حیدر تورانی، امیر آقایی، و مرتضی منطقی، “تجارب جهانی در زمینه نوآوری های آموزشی از منظر شیوه های تولید, پذیرش و اجرای نوآوری در آموزش عمومی ایران،” نوآوری های آموزشی، vol. 11، no. 43، pp. 7–41، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75356/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا