مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,896
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,172
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 23

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه میان شش بعد جو سازمانی با میزان پذیرش نوآوری در برنامه 00درسی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان صورت گرفته است. این تحقیق از نوع کاربردی است و برای اجرای آن از روش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری شامل 503 عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان است که 126 عضو دانشگاه از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. ابزارهای اندازه گیری در این پژوهش عبارت بود از: 1- پرسشنامه جو سازمانی که توسط گل (2008) طراحی شده و توسط پژوهش گران بومی سازی شده است. 2- پرسشنامه میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی که توسط پژوهش گران تدوین شده است. تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار استنباطی با استفاده از آزمون هایی نظیر آزمون رگرسیون چندگانه, رگرسیون هم زمان, آزمون لوین, تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) انجام گرفته است. تحلیل یافته های پژوهش نشان داد که 1- بین بعدهای جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. 2- بین بعدهای جو سازمانی (تصویر سازمانی, مردم سالاری, نظم و قانون, تحقق هدف های کلی سازمان, عامل های فرهنگی اجتماعی) و میزان پذیرش نوآوری در هدف های برنامه درسی در محتوای برنامه درسی, فعالیت های یاد دهی یادگیری, روش های ارزشیابی برنامه درسی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. 3- بین میانگین جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری در برنامه درسی با توجه به متغیرهای دموگرافیک (سابقه خدمت نوع دانشکده, مرتبه علمی, سفرهای علمی) تفاوت معنادار وجود دارد و 4- بین میانگین جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری در برنامه درسی با توجه به متغیرهای دموگرافیک (جنسیت) تفاوت معنادار وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، ستاره، شریف، مصطفی، و رجایی پور، سعید. (1392). بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(12 (پیاپی 39))، 11-23. SID. https://sid.ir/paper/127219/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی ستاره، شریف مصطفی، رجایی پور سعید. بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(12 (پیاپی 39)):11-23. Available from: https://sid.ir/paper/127219/fa

    IEEE: کپی

    ستاره موسوی، مصطفی شریف، و سعید رجایی پور، “بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 12 (پیاپی 39)، pp. 11–23، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127219/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا