مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

830
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

914
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائة مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان (با تأکید بر بُعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 150

کلیدواژه

فلسفه برای کودکان (فبک)Q1

چکیده

 با آنکه برخی از محققان, ارتباط میان فلسفه برای کودکان و هوش هیجانی را نشان داده اند, کیفیت این ارتباط در هیچ تحقیقی مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است. هدف نویسندگان در این پژوهش, ارائة یک مدل مفهومی به منظور نشان دادن ارتباط فبک (با تأکید بر بعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی است. روش مورد استفاده جهت تحقق این هدف, روش تحلیل محتوای کیفی است. یافته های پژوهش نشان می دهد که تفکر مراقبتی, به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فبک, واجد ابعاد شناختی (شامل تفکر عاطفی و تفکر هنجاری), عاطفی (شامل تفکر همدلانه, تفکر مبتنی بر قدرشناسی و تفکر عاطفی) و عملی (شامل تفکر فعال) است و فعالیت هایی چون تعریف و تمییز واژه ها و مفاهیم هیجانی, تجربة هیجانات مختلف, کاوش در مورد هیجانات, بررسی ارتباط هیجانات با قضاوت ها, رویکردها و موقعیت ها, بذل توجه و ارزش گذاری, همدلی, تجارب اخلاقی و اجتماعی, حمایت عاطفی و تسهیلگری را شامل می شود که با توانایی های مربوط به قلمروهای چهارگانة هوش هیجانی (یعنی درک و بیان هیجانات, تسهیل تفکر از طریق هیجانات, فهم عواطف و تنظیم مؤثر عواطف) هم سو هستند؛ به طوری که به موازات پرورش تفکر مراقبتی, توانایی های مربوط به قلمروهای هوش هیجانی پرورش نیز می یابند. لذا پیشنهاد می شود در بهره گیری از برنامة فبک, از اکتفای صرف به هدف پرورش تفکر پرهیز شود و در موقعیت هایی که پرورش ابعاد هوش هیجانی مد نظر است این برنامه نیز مورد عنایت قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدی، منیره، نوروزی، رضاعلی، حیدری، محمدحسین، و مهرابی، حسینعلی. (1397). ارائة مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان (با تأکید بر بُعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی. نوآوری های آموزشی، 17(65 )، 131-150. SID. https://sid.ir/paper/75404/fa

    Vancouver: کپی

    عابدی منیره، نوروزی رضاعلی، حیدری محمدحسین، مهرابی حسینعلی. ارائة مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان (با تأکید بر بُعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1397؛17(65 ):131-150. Available from: https://sid.ir/paper/75404/fa

    IEEE: کپی

    منیره عابدی، رضاعلی نوروزی، محمدحسین حیدری، و حسینعلی مهرابی، “ارائة مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان (با تأکید بر بُعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی،” نوآوری های آموزشی، vol. 17، no. 65 ، pp. 131–150، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button