مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,832
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط خودکارآمدی، تفکر انتقادی، سبک های تفکر و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 23

چکیده

 مقدمه: پیشرفت تحصیلی متاثر از متغیرهای زیادی است. از مهمترین آنها می توان به خودکارآمدی, تفکر انتقادی, سبک های تفکر و هوش هیجانی اشاره کرد. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط خودکارآمدی, تفکر انتقادی, سبک های تفکر و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته پرستاری انجام شد.روش کار: این مطالعه توصیفی- تحلیلی از نوع مقطعی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل همه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا بود. در کل 140 دانشجو (96 دختر و 44 پسر) رشته پرستاری به روش تصادفی- طبقه ای انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامه های خودکارآمدی عمومی شرر, تفکر انتقادی ریکتس, سبک های تفکر استرنبرگ و هوش هیجانی بار- آن و همکاران را تکمیل کردند. داده ها با روش همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام و با استفاده از نرم افزار SPSS/19 تحلیل شدند.یافته ها: خودکارآمدی (r=0.46), تفکر انتقادی (r=0.17), تفکر اجرایی (r=0.37) و هوش هیجانی (r=0.21) با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنادار داشتند (p<0.05). در یک مدل پیش بین صرفا خودکارآمدی, تفکر اجرایی و هوش هیجانی توانستند حدود 76 درصد از پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کنند. خودکارآمدی پیش بین بهتری از سایر متغیرها برای پیشرفت تحصیلی بود.نتیجه نهایی: بنابراین خودکارآمدی, تفکر اجرایی, هوش هیجانی و تفکر انتقادی به ترتیب با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت داشتند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عاشوری، جمال. (1393). ارتباط خودکارآمدی, تفکر انتقادی, سبک های تفکر و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 22(3 (مسلسل 46))، 15-23. SID. https://sid.ir/paper/92515/fa

    Vancouver: کپی

    عاشوری جمال. ارتباط خودکارآمدی, تفکر انتقادی, سبک های تفکر و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1393؛22(3 (مسلسل 46)):15-23. Available from: https://sid.ir/paper/92515/fa

    IEEE: کپی

    جمال عاشوری، “ارتباط خودکارآمدی, تفکر انتقادی, سبک های تفکر و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 22، no. 3 (مسلسل 46)، pp. 15–23، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92515/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button