Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,473
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش آموزشی افسانه زدایی علمی بر تفکر انتقادی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی روش افسانه زدایی علمی بر تفکر انتقادی دانش آموزان بود. در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی و طرح کنترل گروه نابرابر استفاده شد. آزمودنی های پژوهش شامل 60 نفر دانش آموز سال سوم راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 93-1392 بودند. این دانش آموزان با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به طور تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل قرار گرفتند. نفرات گروه آزمایش به مدت 8 جلسه از طریق بحث گروهی به بررسی برخی افسانه های علمی مربوط به انسان و حرکت؛ هماهنگی و ارتباط و بلوغ و نوجوانی پرداختند و نفرات گروه کنترل نیز هم زمان برنامه آموزشی جاری مدرسه را دریافت نمودند. یافته های حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد روش آموزشی افسانه زدایی علمی باعث افزایش تفکر انتقادی دانش آموزان گروه آزمایش شده است. یافته های دیگر این پژوهش نیز بیانگر آن است 70 درصد رشد تفکر انتقادی دانش آموزان ناشی از آموزش به شیوه افسانه زدایی علمی است. بنابراین می توان گفت که روش آموزشی افسانه زدایی علمی می تواند به عنوان یک فعالیت یادگیری در تالیف کتب درسی و همچنین به عنوان یک روش در آموزش مفاهیم علوم در کلاس های درس مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بدری گرگری، رحیم، و قناعت پیشه، عترت الزهرا. (1394). تاثیر روش آموزشی افسانه زدایی علمی بر تفکر انتقادی دانش آموزان. نوآوری های آموزشی، 14(55)، 7-21. SID. https://sid.ir/paper/75436/fa

    Vancouver: کپی

    بدری گرگری رحیم، قناعت پیشه عترت الزهرا. تاثیر روش آموزشی افسانه زدایی علمی بر تفکر انتقادی دانش آموزان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1394؛14(55):7-21. Available from: https://sid.ir/paper/75436/fa

    IEEE: کپی

    رحیم بدری گرگری، و عترت الزهرا قناعت پیشه، “تاثیر روش آموزشی افسانه زدایی علمی بر تفکر انتقادی دانش آموزان،” نوآوری های آموزشی، vol. 14، no. 55، pp. 7–21، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا