مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

429
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رشته ریاضی: نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط میان اهداف پیشرفت و پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 117

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی نقش واسطه ای درگیری تحصیلی شناختی (راهبردهای پردازش سطحی و عمیق) در ارتباط بین اهداف پیشرفت چندگانه تبحری, رویکردی- عملکردی و اجتنابی – عملکردی) و پیشرفت تحصیلی در دانش اموزان دختر سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی- فیزیک است؛ 254 دانش آموز با بهره گیری از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از دبیرستان های واقع در شمال, مرکز و جنوب شهر تهران انتخاب شدند.پرسشنامه اهداف پیشرفت (میگلی و همکاران, 1998) و خرده مقیاس راهبردهای یادگیری از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (پینتریچ و دیگروت, 1994) به عنوان ابزار مورد استفاده قرار گرفتند. پژوهش حاضر, معدل دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در پنج درس اختصاصی به عنوان شاخصی از پیشرفت تحصیلی آنان موردتوجه قرار داد. داده ها با بهره گیری از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی, محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و مدل معادلات ساختاری, تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها پژوهش, نقش واسطه ای درگیری تحصیلی شناختی سطحی و عمیق در ارتباط میان اهداف تبحری و اهداف رویکردی- عملکردی با پیشرفت تحصیلی و نقش واسطه ای درگیری تحصیلی شناختی سطحی در ارتباط بین اهداف اجتنابی- عملکردی با پیشرفت تحصیلی را نشان می دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، یاسمین. (1388). مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رشته ریاضی: نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط میان اهداف پیشرفت و پیشرفت تحصیلی. نوآوری های آموزشی، 8(32)، 98-117. SID. https://sid.ir/paper/75447/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی یاسمین. مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رشته ریاضی: نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط میان اهداف پیشرفت و پیشرفت تحصیلی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1388؛8(32):98-117. Available from: https://sid.ir/paper/75447/fa

    IEEE: کپی

    یاسمین عابدینی، “مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رشته ریاضی: نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط میان اهداف پیشرفت و پیشرفت تحصیلی،” نوآوری های آموزشی، vol. 8، no. 32، pp. 98–117، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75447/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button