مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    5013
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5013

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    4073
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4073

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    9861
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9861

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    7-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    5412
  • دانلود: 

    2245
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران (2005) است. بر این اساس 600 دانش آموز دختر و پسر از میان دبیرستان های سطح شهر تهران، به طور تصادفی انتخاب شدند. برای بررسی پایایی و روایی پرسشنامه، از ضریب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی بهره گرفتیم. مطالعه حاضر، همسو با نتایج پژوهش پکران (2002) نشان می دهد پرسشنامه، همسانی درونی قابل قبولی دارد و ضرایب آلفای کرونباخ در زیر مقیاس های آن میان 0.74 تا 0.86 است. همچنین نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان می دهند ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و همه شاخص های نیکویی برازش، مدل را تایید می کنند. بنابراین این پرسشنامه ابزار مناسبی برای تعیین هیجان های تحصیلی دانش آموزان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5412

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2245 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    39-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    10153
  • دانلود: 

    3501
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تبیین مدلی علی میان برخی صفات موثر در خلاقیت کودکان 3 تا 6 ساله ایرانی و برخی ویژگی های سامانه معماری است. با به کارگیری ایده های حاصل از مدل تحقیق، می توان فضاهای ویژه کودکان مانند مهد کودک ها را به گونه ای طراحی کرد که انگیزش کودک ارتقا یافته، قدرت تخیل و کنجکاوی او افزایش یابد و به پرورش خلاقیت کودک منجر شود. تحلیل داده ها بر اساس آمار توصیفی - استنباطی است. مطالعه عوامل شناختی کودکان با آزمون نگرش سنجی مربیان کودک صورت گرفته است.روش نمونه گیری، خوشه ای تصادفی و حجم نمونه 219 نفر است. به دلیل فقدان پرسشنامه استاندارد در موضوع تحقیق، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. پس از بررسی پایایی و روایی ابزار تحقیق، داده ها به روش آماری- توصیفی تحلیل و عوامل تاثیرگذار به روش تحلیل عاملی استخراج و بر اساس تحلیل ها، مدلی خطی طرح ریزی گردید. سپس رابطه و میزان تاثیر عوامل بر یکدیگر به روش تحلیل مسیر، به دست آمد و مدل اصلاح شد.یافته های پژوهش نشان می دهند «تحریک کنندگی محیط طبیعی» بر سه عامل «کنجکاوی»، «بازی- مشارکت» و «خیال پردازی» تاثیری مثبت و معنادار دارد. تاثیر«انعطاف پذیری عملکردها» در فضای مهد کودک بر «کنجکاوی» و «خیال پردازی» کودکان مثبت و معنادار است. نتایج تحقیق بر اساس مدل، شامل ایده های معمارانه ای برای طراحی فضای مهد کودک ها در جهت ارتقا انگیزش و خلاقیت کودکان است؛ از جمله: تغییرپذیری فضا و اجزای آن، تداخل فضاهای باز و بسته، تغییرپذیری، تنوع پذیری و بازسازی عناصر محرک طبیعی مانند نور، آب و گیاهان.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 10153

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3501 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    60-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    4134
  • دانلود: 

    2058
چکیده: 

هدف کلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر روش های فعال تدریس بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان مازندران می باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، با طرح گروه کنترل نابرابر با پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل در هر پایه از نوع تحقیق «شبه آزمایشی» است. جامعه آماری آن را 40438 دانش آموز پایه چهارم ابتدایی و 40263 دانش آموز پایه پنجم ابتدایی تشکیل می دهند. بر اساس جدول مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای 384 دانش آموز در پایه چهارم و 384 نفر دانش آموز در پایه پنجم در 40 کلاس درس از 5 شهرستان و منطقه و در دو گروه آزمایش و گواه انتخاب شدند.ابزار گردآوری اطلاعات آزمون های سواد خواندن در دو بخش متن ادبی و متن اطلاعاتی می باشند که کارشناسان گروه های آموزشی، روایی آنها را تایید کرده اند و پایایی آزمون نیز با بهره گیری از روش بازآزمایی و تحلیل آماری همبستگی پیرسون به ترتیب، متن ادبی 0.92 و متن اطلاعاتی 0.88 به دست آمد. نتایج نشان می دهد روش های فعال تدریس در پیشرفت سواد خواندن متن های ادبی و اطلاعاتی دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی موثرند؛ همچنین میان پیشرفت سواد خواندن متن های ادبی و اطلاعاتی دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی که بر اساس روش های فعال تدریس آموزش دیده اند، تفاوت معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4134

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2058 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

عابدینی یاسمین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    98-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1740
  • دانلود: 

    437
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطه ای درگیری تحصیلی شناختی (راهبردهای پردازش سطحی و عمیق) در ارتباط بین اهداف پیشرفت چندگانه تبحری، رویکردی- عملکردی و اجتنابی – عملکردی) و پیشرفت تحصیلی در دانش اموزان دختر سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی- فیزیک است؛ 254 دانش آموز با بهره گیری از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از دبیرستان های واقع در شمال، مرکز و جنوب شهر تهران انتخاب شدند.پرسشنامه اهداف پیشرفت (میگلی و همکاران، 1998) و خرده مقیاس راهبردهای یادگیری از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (پینتریچ و دیگروت، 1994) به عنوان ابزار مورد استفاده قرار گرفتند. پژوهش حاضر، معدل دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در پنج درس اختصاصی به عنوان شاخصی از پیشرفت تحصیلی آنان موردتوجه قرار داد. داده ها با بهره گیری از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و مدل معادلات ساختاری، تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها پژوهش، نقش واسطه ای درگیری تحصیلی شناختی سطحی و عمیق در ارتباط میان اهداف تبحری و اهداف رویکردی- عملکردی با پیشرفت تحصیلی و نقش واسطه ای درگیری تحصیلی شناختی سطحی در ارتباط بین اهداف اجتنابی- عملکردی با پیشرفت تحصیلی را نشان می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1740

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 437 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    118-139
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1467
  • دانلود: 

    364
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، طراحی الگوی ارتقا کیفیت آموزش برای دختران در مناطق کمتر توسعه یافته است؛ اگر الگویی بتواند سطح کیفی آموزش را در مناطق کمتر توسعه یافته ارتقا بخشد، می تواند مبنایی برای طراحی الگوهای مناسب دیگر باشد. بدین منظور با استفاده از نمودار پارتو، مسایل اساسی مربوط به آموزش دختران روستایی در منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان مشخص شدند و الگوی آموزشی، طراحی و تولید گردید. سوال اصلی پژوهش عبارت بود از: «الگوی طراحی شده ارتقا کیفیت آموزش برای دختران یک روستا در مناطق کمتر توسعه یافته، چه تاثیری بر پیشرفت تحصیلی و میزان غیبت آنان دارد؟»پژوهش حاضر با بهره گیری از روش نمونه گیری تصادفی، 10 روستا با 866 دانش آموز از روستاهای منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان را به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار داد.متغیر مستقل این پژوهش، الگوی ارتقا کیفیت بود که با استفاده از روش های فعال و مشارکتی طراحی شد و در سال تحصیلی 88-1387 اعمال گردید. تاثیر این متغیر در پایان سال تحصیلی بر متغیرهای وابسته، یعنی نمرات درسی، مهارت برقراری ارتباط و نگرش دانش آموزان نسبت به مدرسه و همچنین میزان غیبت آنان، مورد بررسی قرارگرفت.نتایج حاصل از آزمون های آماری، تفاوت معنادار دو گروه آزمایش و گواه را تایید می کنند و نشان می دهند استفاده از الگوی ارتقا کیفیت آموزش می تواند پیشرفت تحصیلی دختران روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته، شامل نمرات درسی، مهارت برقراری ارتباط و نگرش مثبت نسبت به مدرسه را افزایش داده، میزان غیبت آنها را کاهش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1467

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 364 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    140-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1871
  • دانلود: 

    450
چکیده: 

هدف پژوهش توصیفی حاضر، ارزشیابی آموزش الکترونیکی شبکه آموزشی رشد بر اساس ملاک های طراحی سایت های آموزشی است؛ بدین منظور بخش عمومی سایت و 3 درس شیمی، فیزیک و عربی به عنوان نمونه انتخاب و بر اساس هم بینی و تلفیق مدل های 10 سی، کارس و کرزلی، پیشنویسی برای ارزشیابی بخش آموزش الکترونیکی شبکه رشد تهیه شد؛ نتایج ارزشیابی نشان می دهد اهداف آموزشی دروس در حد نامطلوب و محتوای نوشتاری، روش های یاددهی- یادگیری، روشهای ارزشیابی، طراحی صفحات وب و بخش عمومی سایت، در حد به نسبت مطلوب است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1871

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 450 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    154-187
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1970
  • دانلود: 

    2081
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بیان و بررسی چگونگی اشاعه و کاربست یافته ها و نتایج ارزشیابی برنامه درسی است. بدین منظور تلاش می شود نخست تولید دانش برنامه درسی مورد بررسی قرار گیرد و سپس به پرسش چگونگی کاربست نتایج ارزشیابی برنامه درسی پرداخته شود. فرایند اشاعه نتایج نیز از موضوعاتی است که در کنار کاربست یافته ها مورد توجه قرارگرفته شده است.پس از این مباحث، انواع الگوهای اشاعه و کاربست، مانند الگوهای CIHR، اتاوا و دانش فرایندی معطوف به عملکرد ارایه شده اند. در این خصوص به الگوهایی تاکید شده که دست کم از دهه 1990 به این سو کاربری بیشتری داشته اند. در نهایت، مسایل مربوط به اشاعه و کاربست نتایج ارزشیابی عرضه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1970

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2081 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button