مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

428
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائة مدل ساختاری مؤلفه های مؤثر در یادگیری عبارت های جبری دورة جدید متوسطه، با استفاده از روش سلسله مراتبی ویژگی ها

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 146

چکیده

 در فرایند آموزش و یادگیری ریاضیات پایه, مباحث مرتبط با عبار تهای جبری اساس بسیاری از مباحث اصلی و مهم در ریاضیات مدرس های و ریاضیات پیشرفته است و ب هخصوص در موضو عهای مرتبط با تاب عها و عملگرها از آن استفاده م یشود. ازای نرو, یافتن روابط و میزان ابعاد آ نها بین مؤلف ههای مؤثر در سطح دانش و مهارت دان شآموزان ب هصورت الگو یا مدلی کاربردی, برای آموزشگران ریاضی حائز اهمیت است. این پژوهش, م یکوشد برای موضوع عبار تهای جبری در دورة متوسطه, با استفاده از ابزار آزمون ریاضی و سپس با تحلیل داد هها توسط نر مافزار R, ب هکارگیری شیو ههای «ارزیابی تشخیصی و شناختی » برای آنالیز داد هها و سپس استخراج نتایج از شیوه «سلسل همراتبی ویژگ یها » یک مدل ساختاری ارائه دهد. نتایج حاصل در آغاز با سه حیطة محتوایی «شناخت و تشخیص «, » ساده کردن » و «فاکتورگیری و پخ شپذیری » بررسی شدند, مدل ساختاری, بنا بر آنالیز نتایج الگویی هم گرا و خطی را برای مدل ارتباطی میان مؤلف هها نشان داد که با مدل انداز هگیری برای یافتن ابعاد, روایی, پایایی و برازش مدل تثبیت شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مفاخری، شیوا، شاهورانی سمنانی، احمد، بهزادی، محمدحسن، و برهمند، علی. (1398). ارائة مدل ساختاری مؤلفه های مؤثر در یادگیری عبارت های جبری دورة جدید متوسطه, با استفاده از روش سلسله مراتبی ویژگی ها. نوآوری های آموزشی، 18(70 )، 127-146. SID. https://sid.ir/paper/75573/fa

    Vancouver: کپی

    مفاخری شیوا، شاهورانی سمنانی احمد، بهزادی محمدحسن، برهمند علی. ارائة مدل ساختاری مؤلفه های مؤثر در یادگیری عبارت های جبری دورة جدید متوسطه, با استفاده از روش سلسله مراتبی ویژگی ها. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1398؛18(70 ):127-146. Available from: https://sid.ir/paper/75573/fa

    IEEE: کپی

    شیوا مفاخری، احمد شاهورانی سمنانی، محمدحسن بهزادی، و علی برهمند، “ارائة مدل ساختاری مؤلفه های مؤثر در یادگیری عبارت های جبری دورة جدید متوسطه, با استفاده از روش سلسله مراتبی ویژگی ها،” نوآوری های آموزشی، vol. 18، no. 70 ، pp. 127–146، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button