مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,251
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی زیر مقیاس های ارزشیابی آزمون توانایی های شناختی میکر در دانش آموزان کلاس های سوم تا پنجم ابتدایی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 95

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور هنجاریابی زیر مقیاس های ارزشیابی آزمون میکر در دانش آموزن کلاس های سوم تا پنجم ابتدایی انجام شده است. نمونه پژوهش مشتمل بر 292 دانش آموز دختر و پسر است. آزمون توانایی های شناختی میکر دارای چهار زیر مقیاس ارزشیابی است که بر اساس الگوی چند عاملی و شناخته شده هوش گیلفورد (1959) ساخته شده است. نتایج نشان داد که ضریب پایایی زیر مقیاس ها 0.77 است. ضریب پایایی کل آزمون 0.78 است. برای روایی ملاک از روش روایی همزمان استفاده شده است. همچنین, نتایج پژوهش نشان داده است که میان زیر مقیاس های ارزشیابی آزمون میر و ارزیابی دروس تحصیلی دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد (p<0.001).یافته های مربوط به هنجاریابی چهار زیرمقیاس ارزشیابی آزمون تشخیص توانایی های شناختی میکر با توجه به رتبه درصدی ارایه شده است. نتایج نشان داد که در برخی از زیر مقیاس های ارزشیابی (سه زیر مقیاس ESS, EFC, EFU) دانش آموزان ایرانی نسبت به دانش آموزان آمریکایی بالاتر هستند و تنها در زیر مقیاس ESC پایین تر هستند. بر اساس یافته های پژوهش حاضر پیشنهاداتی برای بهبود توانایی های ارزشیابی ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، جهانشاه، عریضی سامانی، سیدحمیدرضا، و مولوی، حسین. (1387). هنجاریابی زیر مقیاس های ارزشیابی آزمون توانایی های شناختی میکر در دانش آموزان کلاس های سوم تا پنجم ابتدایی شهر اصفهان. نوآوری های آموزشی، 7(25)، 77-95. SID. https://sid.ir/paper/75608/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده جهانشاه، عریضی سامانی سیدحمیدرضا، مولوی حسین. هنجاریابی زیر مقیاس های ارزشیابی آزمون توانایی های شناختی میکر در دانش آموزان کلاس های سوم تا پنجم ابتدایی شهر اصفهان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1387؛7(25):77-95. Available from: https://sid.ir/paper/75608/fa

    IEEE: کپی

    جهانشاه محمدزاده، سیدحمیدرضا عریضی سامانی، و حسین مولوی، “هنجاریابی زیر مقیاس های ارزشیابی آزمون توانایی های شناختی میکر در دانش آموزان کلاس های سوم تا پنجم ابتدایی شهر اصفهان،” نوآوری های آموزشی، vol. 7، no. 25، pp. 77–95، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75608/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button