Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,016
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

751
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی توانمندی شغلی دانش آموختگان رشته های فنی– حرفه ای (شاغل در شرکت ایران خودرو از دیدگاه مدیران واحدهای تولیدی)

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 110

چکیده

 یکی از راهبردهای اساسی تغییر در نظام های آموزشی افزایش توانمندی شغلی دانش آموختگان, با توجه به نیازهای جامعه, بازار کار و اشتغال است که با کنترل خروجی های سازمان های آموزشی به سامان می رسد. بنابراین, هدف از انجام این پژوهش, ارزیابی توانمندی شغلی دانش آموختگان برخی رشته های فنی– حرفه ای شاغل در شرکت ایران خودرو از دیدگاه مدیران واحد های تولیدی است. نمونه های مورد بررسی دانش آموختگان رشته های ساخت و تولید, مکانیک خودرو و الکترونیک هنرستان های فنی– حرفه ای هستند که در سال 1383 جذب شرکت ایران خودرو شده اند. نمونه های مورد بررسی 200 نفر بوده که با روش سرشماری انتخاب شده اند ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه توانمندی شغلی بوده است.یافته های پژوهش نشان داده اند که از دیگاه مدیران واحدهای تولیدی شرکت ایران خودرو, دانش آموختگان رشته های ساخت و تولید, مکانیک خودرو و الکترونیک به میزان مطلوبی از مهارت های ارتباطی, کارگروهی, تعهد و مسوولیت پذیری برخوردارند. همچنین آنان از خلاقیت, توانایی حل مساله, دانش تخصصی و مهارت های فنی و عملی نسبتا مطلوب برخوردارند. در مجموع, از دیدگاه مدیران واحدهای تولیدی شرکت ایران خودرو, میزان توانمندی شغلی دانش آموختگان این رشته ها نسبتا مطلوب است. همچنین یافته های دیگر پژوهش نشان می دهد که دانش آموختگان رشته های الکترونیک نسبت به دانش آموختگان رشته ساخت, تولید متعهدتر و مسوولیت پذیرترند. در سایر موارد تفاوت معنادار میان دانش آموختگان سه رشته مذکور وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

میرکمالی، سیدمحمد، و باقری خلیلی، زینب. (1384). ارزیابی توانمندی شغلی دانش آموختگان رشته های فنی– حرفه ای (شاغل در شرکت ایران خودرو از دیدگاه مدیران واحدهای تولیدی). نوآوری های آموزشی، 4(13)، 85-110. SID. https://sid.ir/paper/75693/fa

Vancouver: کپی

میرکمالی سیدمحمد، باقری خلیلی زینب. ارزیابی توانمندی شغلی دانش آموختگان رشته های فنی– حرفه ای (شاغل در شرکت ایران خودرو از دیدگاه مدیران واحدهای تولیدی). نوآوری های آموزشی[Internet]. 1384؛4(13):85-110. Available from: https://sid.ir/paper/75693/fa

IEEE: کپی

سیدمحمد میرکمالی، و زینب باقری خلیلی، “ارزیابی توانمندی شغلی دانش آموختگان رشته های فنی– حرفه ای (شاغل در شرکت ایران خودرو از دیدگاه مدیران واحدهای تولیدی)،” نوآوری های آموزشی، vol. 4، no. 13، pp. 85–110، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75693/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا