مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

395
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عوامل فردی موثر بر یادگیری شغل محور در بین دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 125

چکیده

 این تحقیق در پی تحلیل عوامل فردی موثر بر یادگیری شغل محور در بین دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران بر اساس عوامل فردی است که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان کشاورزی سال آخر مقطع کارشناسی و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است که در مجموع شامل 1103 نفر بودند. از بین آنها به صورت تصادفی و با رعایت انتساب متناسب, 201 نفر (برحسب محاسبه فرمول کوکران) انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه ای با سه بخش است که بخش اول ویژگی های روان شناختی, بخش دوم مقیاس اندازه گیری متغیر وابسته تحقیق (مقیاس یورک و نایت, 2004) و بخش سوم عوامل فردی موثر در شکل گیری یادگیری شغل محور بود. برای تعیین روایی, با استفاده از نظرات اساتید گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تهران از روایی محتوایی و برای تعیین پایایی ابزار, از روش آلفای کرونباخ استفاده شده که مقدار آن برای مقیاس اصلی 0.89 بود. روش آماریِ غالب مورد استفاده تحلیل مسیر و نرم افزار مورد استفاده SPSSwin15 بوده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که نقش عوامل فردی در شکل گیری یادگیری شغل محور بسیار مهم, و عوامل مورد بررسی در مجموع 79 درصد واریانس مرتبط با متغیر وابسته را تبیین کردند. بر مبنای یافته های تحقیق علاقه به رشته تحصیلی, اعتقاد به توان اعضای هیات علمی, اعتماد در روابط متقابل, توانایی آزمایش و خلق فرصت ها و توانمندی جست وجوی اطلاعات مهمترین متغیرهای فردی در شکل گیری یادگیری شغل محور در بین دانشجویان کشاورزی بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شعبانعلی فمی، حسین، آقاپور، شهلا، و علم بیگی، امیر. (1389). تحلیل عوامل فردی موثر بر یادگیری شغل محور در بین دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. آموزش عالی ایران، 3(1 (پیاپی 9))، 103-125. SID. https://sid.ir/paper/135946/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانعلی فمی حسین، آقاپور شهلا، علم بیگی امیر. تحلیل عوامل فردی موثر بر یادگیری شغل محور در بین دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. آموزش عالی ایران[Internet]. 1389؛3(1 (پیاپی 9)):103-125. Available from: https://sid.ir/paper/135946/fa

    IEEE: کپی

    حسین شعبانعلی فمی، شهلا آقاپور، و امیر علم بیگی، “تحلیل عوامل فردی موثر بر یادگیری شغل محور در بین دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران،” آموزش عالی ایران، vol. 3، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 103–125، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135946/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button