مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,408
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش تفاوت مشخصات کیفیتی خدمات و نحوه ارایه خدمات در صنعت بیمه (بررسی موردی: شرکت بیمه ایران در استان اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 93

چکیده

 امروزه صنایع خدماتی نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها ایفا می کنند و در این میان نقش و اهمیت جایگاه صنعت بیمه به عنوان صنعت مولد و حمایت کننده از صنایع دیگر بر کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر جهان بیمه به سرعت در حال تغییر و تحول و رقابتی شدن است و لازمه پیشرفت, ادامه حیات و باقی ماندن در صحنه, درک درست نیازهای مشتریان و جلب رضایت آنان می باشد. کیفیت برتر خدمات به عنوان یکی از محورهای کلیدی در جلب رضایت مشتریان شناخته شده است. کیفیت خدمات در صنعت بیمه به میزان زیادی به عملکرد کارکنان بستگی دارد. بنابراین به جرات می توان عنوان نمود که در این صنعت, کیفیت خدمات داخلی در تامین رضایت مشتری اهرمی راهبردی محسوب می گردد. در الگوی اصلاح شده شکاف های کیفیت خدمات, هفت شکاف (کمبود) اصلی درباره مفهوم کیفیت خدمات شناسایی شده است, سه شکاف این مدل به بازار داخلی سازمان مربوط می شود. بنابراین, این پژوهش باتوجه به اهمیت نقش شکاف های داخلی کیفیت خدمات در سامان دهی بازار داخلی سازمان ها, با هدف اندازه گیری شکاف (کمبود) 3 داخلی 3 کیفیت خدمات (تفاوت بین مشخصات کیفیتی خدمات عرضه شده و نحوه ارایه خدمات) در صنعت بیمه شکل گرفته است. در راستای جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای (کتاب, پایان نامه و ...) و پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش, کلیه کارکنان شرکت بیمه ایران در استان اصفهان از فروردین تا خرداد 1387 هستند. با توجه به تعداد کم جامعه آماری, نمونه گیری صورت نگرفته است و تحلیل های آماری بر روی کل جامعه انجام شده است. جهت اندازه گیری میزان این شکاف داخلی از آمار توصیفی کمک گرفته ایم, اندازه شکاف داخلی3 کیفیت خدمات در شرکت بیمه ایران در استان اصفهان عدد 2.2359 محاسبه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهین، آرش، و ابوالحسنی، زهرا. (1389). سنجش تفاوت مشخصات کیفیتی خدمات و نحوه ارایه خدمات در صنعت بیمه (بررسی موردی: شرکت بیمه ایران در استان اصفهان). دانش و توسعه، 17(31)، 74-93. SID. https://sid.ir/paper/75761/fa

    Vancouver: کپی

    شاهین آرش، ابوالحسنی زهرا. سنجش تفاوت مشخصات کیفیتی خدمات و نحوه ارایه خدمات در صنعت بیمه (بررسی موردی: شرکت بیمه ایران در استان اصفهان). دانش و توسعه[Internet]. 1389؛17(31):74-93. Available from: https://sid.ir/paper/75761/fa

    IEEE: کپی

    آرش شاهین، و زهرا ابوالحسنی، “سنجش تفاوت مشخصات کیفیتی خدمات و نحوه ارایه خدمات در صنعت بیمه (بررسی موردی: شرکت بیمه ایران در استان اصفهان)،” دانش و توسعه، vol. 17، no. 31، pp. 74–93، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75761/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button