مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,056
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازی درمانی گروهی بر میزان افسردگی کودکان مبتلا به سرطان

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 72

چکیده

 زمینه و هدف: کودکان مبتلا به سرطان دارای علایم افسردگی شدید هستند که می تواند در روند درمان مشکلات متعددی را بوجود آورد. هدف بازی درمانی کاهش میزان افسردگی و علایم آن و ایجاد پیامدهای مثبتی در وضعیت سلامت این کودکان می باشد.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه مداخله ای بود. جامعه پژوهش در این تحقیق شامل کلیه کودکان 6-15 ساله مبتلا به سرطان بود که در مرکز درمانی - رفاهی محک در سال 1386 بستری بودند. شیوه نمونه گیری در پژوهش حاضر بر اساس نمونه های در دسترس بود. بعد از محاسبه نمره افسردگی با استفاده از ابزار CDS-A, 24 نفر که برابر با جامعه آماری بود, نمره 84 به بالا را کسب کرده و افسرده بودند که به طور تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل قرار داده شدند. سپس جلسات بازی درمانی 7) جلسه 2 ساعته) در اتاق بازی بر روی گروه مداخله اجرا شد و در پایان نامه بازی درمانی دوباره بر روی هر دو گروه تست بررسی افسردگی بعد از یک هفته اجرا شد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک روش های آمار استنباطی, مانند آزمونهای من ویتنی U, کروسکال والیس و ویلکاکسون انجام شد.یافته ها: یافته های پژوهش میانگین نمره افسردگی را در گروه مداخله و کنترل قبل از بازی درمانی به ترتیب 95.21) و (91.75 نشان داد و از طرفی میانگین نمره افسردگی در گروه مداخله و کنترل بعد از بازی درمانی به ترتیب 74.33) و (94.08 بود که تفاوت معنی دار بوده (p=0.002).نتیجه گیری: در این مطالعه بازی درمانی به طور معنی داری موجب کاهش افسردگی گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل شد. بازی می تواند به عنوان یک مداخله موثر به وسیله اعضا تیم بهداشتی برای کمک به کودکان بستری استفاده شود تا آنها را برای انجام روش های درمانی دردناک و تنش ناشی از بستری شدن آماده و سازگار نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع پور، افسانه، فلاحی خشکناب، مسعود، کاشانی نیا، زهرا، بیگلریان، اکبر، و باباشهابی، روناک. (1388). بررسی تاثیر بازی درمانی گروهی بر میزان افسردگی کودکان مبتلا به سرطان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 14(3 (مسلسل 53))، 64-72. SID. https://sid.ir/paper/76247/fa

    Vancouver: کپی

    زارع پور افسانه، فلاحی خشکناب مسعود، کاشانی نیا زهرا، بیگلریان اکبر، باباشهابی روناک. بررسی تاثیر بازی درمانی گروهی بر میزان افسردگی کودکان مبتلا به سرطان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان[Internet]. 1388؛14(3 (مسلسل 53)):64-72. Available from: https://sid.ir/paper/76247/fa

    IEEE: کپی

    افسانه زارع پور، مسعود فلاحی خشکناب، زهرا کاشانی نیا، اکبر بیگلریان، و روناک باباشهابی، “بررسی تاثیر بازی درمانی گروهی بر میزان افسردگی کودکان مبتلا به سرطان،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، vol. 14، no. 3 (مسلسل 53)، pp. 64–72، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/76247/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button