مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شکایات اهداکنندگان و پاسخگویی مطلوب انتقال خون (نتیجه حاصل از بررسی 468 مورد شکایت)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 سابقه و هدف: مهم ترین فاکتور وفادار ماندن اهداکنندگان به اهدای خون, رفتار کارکنان و مشی مراکز انتقال خون است. میزان بازگشت اهداکنندگان برای اهدای مجدد (درصدی از اهداکنندگان که در طی یک سال برای اهدای مجدد برمی گردند), به رضایت اهداکنندگان و پی گیری مشکلات آن ها ارتباط دارد.مواد و روش ها: در یک مطالعه گذشته نگر, از ابتدای سال 1384 تا انتهای سال 1389 کلیه پرونده های موجود در واحد رسیدگی به شکایات انتقال خون تهران مورد بررسی قرار گرفت. پس از بررسی پرونده ها و استخراج داده ها, با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19.5 آنالیز آماری انجام شد. برای مقایسه داده های کیفی از آزمایش کای دو استفاده شد.یافته ها: در مجموع 468 پرونده مورد بررسی قرار گرفت. تعداد 43 (9%) شکایت از طرف خانم ها و 425 (91%) مورد از طرف آقایان مطرح شده بود. از مجموع شکایات وارده در طی سال های 1389-1384, عدم پذیرش اهداکنندگان با 46% شایع ترین عنوان شکایت به دست آمد. بیشترین درصد شکایات از بخش اهداکنندگان (76%=359 مورد) و به تفکیک در 52% موارد از پزشک, 25% موارد از خونگیر و در 23% موارد از پذیرش بود. در مجموع 91.5% شکایات واصله مورد پیگیری قرار گرفتند. بیشترین پیگیری مربوط به عوارض اهدای خون بوده که در 98% موارد پیگیری انجام شده است.نتیجه گیری: با توجه به پی گیری 91.5% شکایات اهداکنندگان از سوی انتقال خون استان تهران, پیگیری شکایات مطلوب به نظر می رسد. چون عدم پذیرش اهداکنندگان شایع ترین عنوان شکایت است. با اطلاع رسانی دقیق در خصوص شرایط اهدای خون می توان به کاهش اعتراض ها کمک نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میررضایی، سیدمحمد، حاجی بیگی، بشیر، آهنگری، حسن، جمالی، مصطفی، صابر، حمیدرضا، سالک مقدم، عباداله، زیدی، مجید، عباسیان، علی، مسلمی، مجید، و محمودی، سیمین. (1392). شکایات اهداکنندگان و پاسخگویی مطلوب انتقال خون (نتیجه حاصل از بررسی 468 مورد شکایت). پژوهشی خون، 10(1 (پیاپی 39))، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/78388/fa

    Vancouver: کپی

    میررضایی سیدمحمد، حاجی بیگی بشیر، آهنگری حسن، جمالی مصطفی، صابر حمیدرضا، سالک مقدم عباداله، زیدی مجید، عباسیان علی، مسلمی مجید، محمودی سیمین. شکایات اهداکنندگان و پاسخگویی مطلوب انتقال خون (نتیجه حاصل از بررسی 468 مورد شکایت). پژوهشی خون[Internet]. 1392؛10(1 (پیاپی 39)):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/78388/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد میررضایی، بشیر حاجی بیگی، حسن آهنگری، مصطفی جمالی، حمیدرضا صابر، عباداله سالک مقدم، مجید زیدی، علی عباسیان، مجید مسلمی، و سیمین محمودی، “شکایات اهداکنندگان و پاسخگویی مطلوب انتقال خون (نتیجه حاصل از بررسی 468 مورد شکایت)،” پژوهشی خون، vol. 10، no. 1 (پیاپی 39)، pp. 1–11، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/78388/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button