Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

375
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

461
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناخت فرهنگ سازمانی اداره کل انتقال خون استان خراسان جنوبی، رضوی و شمالی در سال 1394 بر اساس مدل دنیسون

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 202

کلیدواژه

چکیده

 سابقه و هدف: فرهنگ سازمانی, مجموعه ای از باورها و ارزش های مشترک حاکم بر سازمان است که اعضای سازمان بر اساس آن ها رفتار می نمایند. هدف از این پژوهش, شناخت فرهنگ سازمانی بود تا مدیران را قادر سازیم با شناسایی ادراک و انتظار کارکنان, اولویت بندی مسائل و مقایسه گروه های کاری, بتوانند به بهره وری بیشتری دست یابند. مواد و روش ها: این پژوهش توصیفی مقطعی در سال 1394 در اداره کل انتقال خون خراسان در بین 78 زن و 146 مرد با استفاده از پرسشنامه 60 سؤالی و نمونه گیری به روش سرشماری انجام شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی (توزیع فراوانی, میانگین, انحراف استاندارد) و استنباطی(t مستقل, آنووا, توکی و ضریب پیرسون) بر حسب متغیرهای دموگرافیک و از نرم افزار SPSS و اکسل 2013 استفاده شد. یافته ها: پس از جمع آوری اطلاعات, مشخص شد انتقال خون خراسان دارای فرهنگ سازمانی قوی با نمره 93/198 می باشد و بیشترین تاثیر را بعد رسالت با نمره 31/50 از بین ابعاد فرهنگ سازمانی دارد. هم چنین در شاخص های«مشتری مداری و توسعه قابلیت ها» نیازمند بهبود می باشد. نتیجه گیری: پژوهش ها نشان می دهد کارکنان به خوبی با چشم انداز و نیات استراتژیک آشنا هستند و مأموریت سازمان را درک کرده اند, لذا باید برای کار گروهی ارزش بیشتری قائل شده و به گروه ها اعتماد کرد. با توجه به نمره شاخص مشتری مداری بایستی با استفاده از دوره های بازآموزی, توانایی های کارکنان افزایش یابد. تصمیم گیرندگان باید با انگیزش پرسنل و تکریم ارباب رجوع, توسعه قابلیت ها را ایجاد نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، مهدی، حدادی، ابراهیم، و رخشانی، محمدحسین. (1397). شناخت فرهنگ سازمانی اداره کل انتقال خون استان خراسان جنوبی, رضوی و شمالی در سال 1394 بر اساس مدل دنیسون. پژوهشی خون، 15(3 )، 195-202. SID. https://sid.ir/paper/78782/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی مهدی، حدادی ابراهیم، رخشانی محمدحسین. شناخت فرهنگ سازمانی اداره کل انتقال خون استان خراسان جنوبی, رضوی و شمالی در سال 1394 بر اساس مدل دنیسون. پژوهشی خون[Internet]. 1397؛15(3 ):195-202. Available from: https://sid.ir/paper/78782/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حسینی، ابراهیم حدادی، و محمدحسین رخشانی، “شناخت فرهنگ سازمانی اداره کل انتقال خون استان خراسان جنوبی, رضوی و شمالی در سال 1394 بر اساس مدل دنیسون،” پژوهشی خون، vol. 15، no. 3 ، pp. 195–202، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/78782/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا