Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

707
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

931
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای خودمهارگری بر شفقت خود و نظم جویی هیجان بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه_ بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 118

چکیده

 مقدمه: اختلال نقص توجه-بیش فعالی یک اختلال عصبی-رشدی می باشد که با سه ویژگی اصلی یعنی نارسایی توجه, بیش­ فعالی و تکانشگری همراه است. هدف از انجام این مطالعه بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای خودمهارگری در بهبود شفقت خود و نظم­ جویی هیجان در بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه_ بیش فعالی شهر خرم آباد بود. مواد و روش ­ ها: روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون_ پس آزمون_ پیگیری با گروه کنترل می­ باشد. نمونه مورد نظر شامل 30 مرد مبتلا به اختلال نقص توجه_ بیش فعالی شهر خرم آباد بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایشی برنامه راهبردهای خودمهارگری را به مدت ده جلسه گروهی دریافت کردند. در حالی که گروه کنترل تا پایان پژوهش هیچ­ گونه مداخله­ ای دریافت نکرد. برای جمع آوری اطلاعات از مقیاس درجه بندی نقص توجه_ بیش فعالی بزرگسالان (BAARS-IV), مقیاس شفقت خود (SCS) و مقیاس نظم ­ جویی هیجان (ERS) و برای تحلیل از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد. یافته ­ ها: نتایج نشان داد تفاوت معنی داری از نظر شفقت خود و نظم­ جویی هیجان بین افراد گروه آزمایشی و گروه کنترل در پس آزمون و پیگیری وجود دارد. بحث و نتیجه­ گیری: با توجه به نتایج تحقیق می­ توان گفت آموزش راهبردهای خودمهارگری تلویحات کاربردی مفیدی در درمان و پیشگیری از اختلال نقص توجه_ بیش فعالی بزرگسالان ارائه می­ دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ناصری نیا، سجاد، و سهرابی فرد، محمدمهدی. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای خودمهارگری بر شفقت خود و نظم جویی هیجان بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه_ بیش فعالی. یافته، 21(3 (پیاپی 81) )، 105-118. SID. https://sid.ir/paper/79884/fa

    Vancouver: کپی

    ناصری نیا سجاد، سهرابی فرد محمدمهدی. اثربخشی آموزش راهبردهای خودمهارگری بر شفقت خود و نظم جویی هیجان بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه_ بیش فعالی. یافته[Internet]. 1398؛21(3 (پیاپی 81) ):105-118. Available from: https://sid.ir/paper/79884/fa

    IEEE: کپی

    سجاد ناصری نیا، و محمدمهدی سهرابی فرد، “اثربخشی آموزش راهبردهای خودمهارگری بر شفقت خود و نظم جویی هیجان بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه_ بیش فعالی،” یافته، vol. 21، no. 3 (پیاپی 81) ، pp. 105–118، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/79884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا