مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,303
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رفتارهای والدین دانش آموزان شب ادرار

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 19

کلیدواژه

الگوی اعتقاد بهداشتی (HBM)Q4

چکیده

 این پژوهش یک مطالعه تجربی است که در سال 1378 بر روی 95 نفر از والدین دانش آموزان شب ادرار دبستانهای مناطق 11 و 12 شهر تهران انجام گرفته است. نمونه ها به طور تصادفی و با در نظر گرفتن هدف و یا معیار تشخیصی DSMIV انتخاب و سپس به سه گروه آموزشی, دارو درمانی و توام (آموزشی + درمان) تقسیم شدند.اطلاعات اولیه بر اساس الگوی اعتقاد بهداشتی (HBM) استخراج شده, سپس ابعاد دو بعد عمومی و اختصاصی رفتاری در خصوص چگونگی برخورد والدین با کودکان قبل از خواب و پس از خیس کردن رختخواب مورد ارزیابی قرار گرفت.نتایج به دست آمده حاکی از آن است که رفتارهای والدین با فرزندان با اختلاف میانگین 4.37 در گروه توام, 2.83 در گروه آموزشی و 3.83 در گروه دارو درمانی تفاوت معنی داری را با (P<0.05) نشان داده است. همچنین بین رفتارهای انجام شده در والدین با فرزندان خود قبل از خوابیدن در دو گروه توام است. همچنین بین رفتارهای انجام شده در والدین با فرزندان خود قبل از خوابیدن در دو گروه توام و آموزشی (به ترتیب با P<0.001 وP<0.05 ) اختلاف معنی داری مشاهده شده است. اما در گروهی که دارو دریافت کرده بودند, چنین اختلافی مشاهده نشده است. به عبارتی پژوهشگر دریافت که در ابعاد رفتار اختصاصی و عمومی, گروهی که از مداخلات دارو و آموزش (توام) استفاده نموده بودند, نسبت به گروهی که کودکانشان فقط از دارو استفاده کرده بودند پاسخ بهتری از خود نشان داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدالذاکرین، منصوره، کاظم نژاد، انوشیروان، و حیدرنیا، علیرضا. (1379). بررسی رفتارهای والدین دانش آموزان شب ادرار . پژوهش های آسیب شناسی زیستی (علوم پزشکی مدرس)، 3(1)، 15-19. SID. https://sid.ir/paper/81059/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدالذاکرین منصوره، کاظم نژاد انوشیروان، حیدرنیا علیرضا. بررسی رفتارهای والدین دانش آموزان شب ادرار . پژوهش های آسیب شناسی زیستی (علوم پزشکی مدرس)[Internet]. 1379؛3(1):15-19. Available from: https://sid.ir/paper/81059/fa

    IEEE: کپی

    منصوره سعیدالذاکرین، انوشیروان کاظم نژاد، و علیرضا حیدرنیا، “بررسی رفتارهای والدین دانش آموزان شب ادرار ،” پژوهش های آسیب شناسی زیستی (علوم پزشکی مدرس)، vol. 3، no. 1، pp. 15–19، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/81059/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button