مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,096
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش براساس مدل اعتقاد بهداشتی بر رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهر همدان

صفحات

 صفحه شروع 397 | صفحه پایان 406

چکیده

 : مقدمه نوجوانان بیش از هر گروه دیگری به آموختن اصول و شیوه تغذیه سالم نیاز دارند. در مطالعه حاضر, تاثیر آموزش براساس مدل اعتقاد بهداشتی بر رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان پسر بررسی شده است. : روش کار این مطالعه نیمه تجربی, با روش طرح قبل و بعد, روی 120 دانش آموز پسر دوره اول متوسطه شهر همدان در سال 1396 انجام شد. روش نمونه گیری دومرحله ای, در مرحله اول به صورت تصادفی خوشه ای و در مرحله دوم به صورت تصادفی نسبتی بود. قبل از مداخله, هر دو گروه پرسش نامه رفتار تغذیه ای مبتنی بر سازه های مدل اعتقاد بهداشتی را کامل کردند. سپس برای گروه مداخله طی سه جلسه 45 دقیقه ای, جلسه آموزشی انجام شد. بعد از مداخله, مجددا در دو نوبت (بلافاصله و دو ماه بعد) داده ها جمع آوری و با نرم افزار SPSS نسخه 23 و آزمون آنالیز واریانس با اندازه های تکراری, تجزیه وتحلیل شد. : یافته ها دو گروه از نظر مشخصات دموگرافیک و سازه های مدل اعتقاد بهداشتی, در آغاز مطالعه همگن بودند. بعد از مداخله, میانگین نمرات براساس سازه ها, به جز حیطه موانع درک شده, به طور متوسط در گروه آزمون بیشتر از گروه کنترل بود. براساس نتیجه آزمون آنالیز واریانس با اندازه های تکراری, میانگین نمره تمام سازه ها پس از مداخله, به جز شدت و تهدید درک شده, اختلاف معناداری داشت (05 / 0>P). : نتیجه گیری با توجه به تاثیر مدل اعتقاد بهداشتی, از آنجا که در تمام سازه های مدل (به جز موانع), میانگین نمرات رفتار تغذیه ای دانش آموزان افزایش یافت, پیشنهاد می شود در برنامه های آموزشی و برای تغییر رفتار, از این مدل استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی، ناهید، هوشیان، میثم، امیدی، افسر، و سلطانیان، علیرضا. (1397). تاثیر آموزش براساس مدل اعتقاد بهداشتی بر رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهر همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 26(6 )، 397-406. SID. https://sid.ir/paper/92512/fa

Vancouver: کپی

محمدی ناهید، هوشیان میثم، امیدی افسر، سلطانیان علیرضا. تاثیر آموزش براساس مدل اعتقاد بهداشتی بر رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهر همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1397؛26(6 ):397-406. Available from: https://sid.ir/paper/92512/fa

IEEE: کپی

ناهید محمدی، میثم هوشیان، افسر امیدی، و علیرضا سلطانیان، “تاثیر آموزش براساس مدل اعتقاد بهداشتی بر رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهر همدان،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 26، no. 6 ، pp. 397–406، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92512/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button