مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

964
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش حافظه کاری هیجانی بر کنترل شناختی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه

صفحات

 صفحه شروع 794 | صفحه پایان 803

چکیده

 اهداف: مشکلات کنترل شناختی در نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه, لزوم توجه بیشتر به روش های درمانی جدید را در این اختلال برجسته می کند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش حافظه کاری هیجانی بر کنترل شناختی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه است.مواد و روش ها: به منظور انجام پژوهش, 5 نوجوان (3 دختر و 2 پسر) مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه از یکی از مراکز آموزش کودکان کار در شهر کرج به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. تشخیص گذاری این افراد با استفاده از ابزارهای تشخیصی (مصاحبه بالینی ساختاریافته برای اختلال های محور یک و مقیاس تاثیر حوادث) صورت گرفت. افراد انتخاب شده به صورت انفرادی, طی 20 جلسه تحت آموزش حافظه کاری هیجانی قرار گرفتند. همه افراد در سه مرحله (پیش از آموزش و پس از آموزش و پیگیری) با آزمون Go/Nogo ارزیابی شدند. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون اندازه گیری مکرر استفاده شد.یافته ها: نتایج آزمون اندازه گیری مکرر نشان داد آموزش حافظه کاری هیجانی منجر به کاهش معنادار زمان واکنش پاسخ های درست آزمودنی ها از مرحله پیش آزمون (M=402) تا پس آزمون (M=402) و پیگیری (M=113.80) شده است (P<0.001, F=359.60).نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر می توان گفت آموزش حافظه کاری هیجانی گزینه مناسبی برای افزایش توانایی کنترل شناختی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه است. پیشنهاد می شود از این آموزش برای گروه های بالینی دیگر و با حجم بیشتر بهره گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button