Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,525
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

832
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ی نقش شعارهای اجتماعی در میزان توجه به تبلیغات محیطی به وسیله ی بررسی تعقیب بینایی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه: امروزه برای هدف گیری در بازار رقابتی, تبلیغات هم مهم ترین استراتژی به شمار می رود و هم استفاده از آن اجتناب ناپذیر شده است. از طرف دیگر, برای بالا بردن اثربخشی و کاهش آلودگی بصری تبلیغات, صحت و دقت در بهره گیری از ابزار تبلیغاتی الزامی است. هدف این پژوهش, بررسی نقش صحت در تبلیغات بیلبورد و آزمون بازاریابی اجتماعی با استفاده از عنصر شعار تبلیغاتی است. به این منظور, ادراک و حافظه آزمودنی ها با توجه به شعار اجتماعی با شناسایی لوگو ارزیابی شد.روش: در این پژوهش, 10 نفر از دانشجویان دکتری با استفاده از تکنیک ردیابی چشم آزمایش و ارزیابی شدند. در این آزمون, سه شرکت تولیدکننده ی سه برند چای که در تبلیغات خود از شعار اجتماعی و سه شرکت دیگر که برای سه برند چای خود از شعار تجاری استفاده کرده بودند, انتخاب و به غیر از پردازش تصویری با استفاده از آزمون ANOVA و الگوریتم رقابت استعماری, تحلیل آماری و خوشه بندی شدند.یافته ها: نتایج تعقیب بینایی نشان داد که تبلیغات دارای ماهیت اجتماعی می توانند بر رفتار تاثیر بسزایی بگذارند. نتایج تحلیل آماری و خوشه بندی نیز این تمایز را تایید کرد.نتیجه گیری: برای بالا بردن صحت تبلیغات محیطی باید بیلبورد را خلاقانه طراحی کرد؛ به طوری که درگیری ذهنی مصرف کنندگان افزایش یابد. ردیاب چشم توانست یک رتبه بندی دقیق از عناصر بیلبورد ارائه دهد. شاخص های این ابزار شناختی نشان داد که شعار اجتماعی می تواند بر ادراک و حافظه ی مصرف کنندگان با توجه به برند تاثیر بگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین آبادی ساده، داوود، سعیدنیا، حمیدرضا، استایدل، پیتر، و حیدرزاده، کامبیز. (1396). مطالعه ی نقش شعارهای اجتماعی در میزان توجه به تبلیغات محیطی به وسیله ی بررسی تعقیب بینایی. تازه های علوم شناختی، 19(4 )، 10-19. SID. https://sid.ir/paper/82725/fa

    Vancouver: کپی

    حسین آبادی ساده داوود، سعیدنیا حمیدرضا، استایدل پیتر، حیدرزاده کامبیز. مطالعه ی نقش شعارهای اجتماعی در میزان توجه به تبلیغات محیطی به وسیله ی بررسی تعقیب بینایی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1396؛19(4 ):10-19. Available from: https://sid.ir/paper/82725/fa

    IEEE: کپی

    داوود حسین آبادی ساده، حمیدرضا سعیدنیا، پیتر استایدل، و کامبیز حیدرزاده، “مطالعه ی نقش شعارهای اجتماعی در میزان توجه به تبلیغات محیطی به وسیله ی بررسی تعقیب بینایی،” تازه های علوم شناختی، vol. 19، no. 4 ، pp. 10–19، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button