مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر تفکر انتقادی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقدمه: تفکر انتقادی را می توان به سطوح بالای شناختی بلوم) تجزیه و تحلیل, ترکیب و ارزشیابی (مربوط دانست و از آنجا که جوامع با شتاب تغییرات مواجه اند, دانش آموزان ما به توانایی هایی نیازدارند که بتوانند به وسیله ی آنها فراسوی محتوای کتاب ها حرکت کرده و اطلاعات موجود را ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنند.هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بازی های رایانه ای بر تفکر انتقادی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و پاسخ به این سوال است که آیا این بازی ها بر تفکر انتقادی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اثر مثبت دارد یا نه ؟روش: این آزمایش به شیوه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. در این پژوهش, دانش آموزان به دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) تقسیم شدند. مدت جلسات بازی رایانه ای "تمدن 5" 21 هفته) هر هفته دو جلسه یک ساعته, (ابزار جمع آوری اطلاعات, آزمون تفکر انتقادی برای دانش آموزان دبیرستانی بود. پیش آزمون و پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. برای تحلیل آماری از نرم افزار SPSS با آزمون کوواریانس استفاده شد.یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که بازی های رایانه ای بر بهبود تفکر انتقادی دانش آموزان گروه آزمایش در مقایسه با دانش آموزان گروه کنترل تاثیر معنی داری داشته (P<0.50).نتیجه گیری: نتایج نشان داد که بازی رایانه ای تفکر انتقادی گروه آزمایش را بهبود بخشیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، مینا، عشایری، حسن، و استکی، مهناز. (1396). بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر تفکر انتقادی دانش آموزان. تازه های علوم شناختی، 19(1 )، 14-24. SID. https://sid.ir/paper/82808/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی مینا، عشایری حسن، استکی مهناز. بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر تفکر انتقادی دانش آموزان. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1396؛19(1 ):14-24. Available from: https://sid.ir/paper/82808/fa

    IEEE: کپی

    مینا اسماعیلی، حسن عشایری، و مهناز استکی، “بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر تفکر انتقادی دانش آموزان،” تازه های علوم شناختی، vol. 19، no. 1 ، pp. 14–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82808/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button