مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,083
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف: تعیین رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی دانش آموزان.روش: این پژوهش از نوع همبستگی است, و در آن ابتدا 150 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و پرسشنامه های حالت فراشناختی اوینل و عابدی, خود- نظم بخشی پنیتریچ و دی گروت و آزمون افتراق معنایی آزگود را تکمیل کردند. برای تحلیل داده های مربوط به 139 دانش آموز ( 64 پسر, 75 دختر) از روش تحلیل رگرسیون چند متغیری و تحلیل واریانس چندمتغیری یک راهه استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که بین فراشناخت و استعاره زندگی با خود- نظم بخشی رابطه مثبت وجود دارد و این رابطه در حدود 64 درصد از واریانس خود- نظم بخشی را پیش بینی می کند. علاوه بر این, تفاوت دانش آموزان مناطق دو و شش شهر تهران در فراشناخت و استعاره خود و استعاره زندگی معنادار است؛ یعنی وضعیت فراشناخت و استعاره دانش آموزان منطقه شش بهتر از دانش آموزان منطقه دو است.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش, همسو با سایر پژوهش ها, نشان می دهد که خود- نظم بخشی با فراشناخت و استعاره رابطه دارد. پس آموزش مولفه های فراشناختی می تواند در کیفیت استعاره ها وخود- نظم بخشی دانش آموزان تاثیر بگذارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سالاری فر، محمدحسین، و مظاهری، محمدعلی. (1389). رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی. تازه های علوم شناختی، 12(4 (مسلسل 48))، 60-68. SID. https://sid.ir/paper/82820/fa

Vancouver: کپی

سالاری فر محمدحسین، مظاهری محمدعلی. رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1389؛12(4 (مسلسل 48)):60-68. Available from: https://sid.ir/paper/82820/fa

IEEE: کپی

محمدحسین سالاری فر، و محمدعلی مظاهری، “رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی،” تازه های علوم شناختی، vol. 12، no. 4 (مسلسل 48)، pp. 60–68، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82820/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button