مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

932
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارایی الگوی اطلاعات، انگیزش و مهارت رفتاری در ارتقاء سبک زندگی سالم دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: ﺑﺎﺗﻮﺟﻪ غفلت از ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ دانش آموزان بر آن ﺷﺪﻳﻢ ﺗﺎﺑﺎ اﻧﺠﺎم اﻳﻦﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﻪ ارزﻳﺎﺑﻲ پیش بینی کننده های سبک زندگی ارتقادهنده سلامت آنان از ﻃﺮﻳﻖ ﺗﺤﻠﻴﻞﻣﺴﻴﺮ ﺑﺮ اﺳﺎس الگوی اطلاعات, انگیزش و مهارت رفتاری بپردازیم. روش کار : یک مطالعه مقطعی از نوع توصیفی - تحلیلی بر روی 400 نفر از دانش آموزان شهرستان اندیمشک صورت گرفت. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به دست آمد. روش نمونه گیری, طبقه بندی تصادفی شده بود. در این مطالعه اطلاعات دﻣﻮﮔﺮاﻓﻴکی, اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ سازه های الگوی اطلاعات, انگیزش و مهارت رفتاری و میزان پیروی دانش آموزان از سبک زندگی سالم در 4 حوزه تغذیه, فعالیت جسمانی, کنترل استرس و مسوولیت پذیری جمع آوری شدند. ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲﺑﻴﻦ ﻛﻞ سازه ها با استفاده از نرم افزارهای آماری 23 SPSS ﻣﻮرد تجزیه و تحلیل ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. سپس رواﺑﻂ ﺑﻴﻦﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎ در ﻗﺎﻟﺐ ﺗﺤﻠﻴﻞ مسیر توسط نرم افزار 8.8 Lisrel سنجیده شد. ﻧﺘﺎﻳﺞ: الگوی اطلاعات, انگیزش و مهارت رفتاری توانست, 71% از واریانس رفتار پیروی از سبک زندگی دانش آموزان را تبیین نماید. میانگین نمره سبک زندگی ارتقادهنده سلامت در این مطالعه 60.41 به دست آمد. کلیه سازه های الگو ارﺗﺒﺎط معنی داری ﺑﺎ سبک زندگی ﻧﻮﺟﻮانان داﺷﺘﻨﺪ. به طور کلی متغیرهای مهارت رفتاری با 75%, انگیزش با 66% و دانش با 50% بیشترین نقش را بر روی سبک زندگی آنان داشتند. نتیجه گیری: یافته های ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻧﺸﺎن داد ﻛﻪ این الگو, ﻛﺎرﺑﺮد ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ ﺑﺮای ﺗﺒﻴﻴﻦ و پیش بینی ﻛﻨﻨﺪﮔﻲ سبک زندگی سالم دانش آموزان داشت. براین اﺳﺎس, ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰان ﺳﻼﻣﺖ به کارگیری الگوی اطلاعات, انگیزش و مهارت رفتاری, به منظور ارﺗﻘﺎی سبک زندگی ﻧﻮﺟﻮانان در اﻳﻦ ﺟﻤﻌﻴﺖﭘﻴﺸﻨﻬﺎد می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مولایی فرد، آسیه، حقیقی زاده، محمدحسین، و محمدیان، هاشم. (1397). کارایی الگوی اطلاعات, انگیزش و مهارت رفتاری در ارتقاء سبک زندگی سالم دانش آموزان دبیرستانی. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 16(1 )، 19-32. SID. https://sid.ir/paper/84933/fa

Vancouver: کپی

مولایی فرد آسیه، حقیقی زاده محمدحسین، محمدیان هاشم. کارایی الگوی اطلاعات, انگیزش و مهارت رفتاری در ارتقاء سبک زندگی سالم دانش آموزان دبیرستانی. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی[Internet]. 1397؛16(1 ):19-32. Available from: https://sid.ir/paper/84933/fa

IEEE: کپی

آسیه مولایی فرد، محمدحسین حقیقی زاده، و هاشم محمدیان، “کارایی الگوی اطلاعات, انگیزش و مهارت رفتاری در ارتقاء سبک زندگی سالم دانش آموزان دبیرستانی،” مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، vol. 16، no. 1 ، pp. 19–32، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84933/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button