مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,379
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

485
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روایی و پایایی مقیاس اندازه گیری سبک زندگی سالم دانش آموزان متوسطه اول بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 167

چکیده

 مقدمه: سبک زندگی در انجام رفتارهای سالم توسط دانش آموزان به عنوان بخش مهمی از یک جامعه نقش مهمی دارد. وسایل اندازه گیری که برای تعیین میزان دستیابی به اهداف پژوهشی در هر مطالعه ای مورداستفاده قرا می گیرند, نیاز به ارزشیابی دارند. این مطالعه باهدف تعیین روایی و پایایی مقیاس اندازه گیری سبک زندگی سالم در دانش آموزان مقطع متوسطه اول بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده صورت گرفته است. . . روش کار: در مطالعه روان سنجی حاضر پس از انجام مطالعات کتابخانه ای و استفاده از پژوهش های انجام شده در شهر رفسنجان, پرسشنامه اولیه طراحی شد. جهت تعیین روایی ابزار به روش روایی صوری و محتوا با استفاده ازنظرات 10 نفر از دانش آموزان متوسطه اول و 10 نفر از متخصصان آموزش بهداشت و اپیدمیولوژی کمک گرفته شد و تعیین پایایی ابزار با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ صورت گرفت. نتایج: در روایی کمی, ضریب تأثیر همه گویه ها تا بیشتر از 5/1 بود. نسبت روایی بین 62/0 و 1 بود و شاخص روایی محتوا هر بخش از 79/0 بیشتر بود که کلیه مقیاس تا قابل قبول بودند. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ انجام شد که به ترتیب برای سازه های آگاهی, (74/0), نگرش ( 70/0), هنجارهای ذهنی (73/0), کنترل رفتاری درک شده (85/0), قصد رفتاری (85/0) و رفتار (70/0) برآورد گردید. نتیجه گیری: یافته تا نشان داد که پرسشنامه سبک زندگی دانش آموزان بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده دارای روایی و پایایی مفید و قابل قبول است و می تواند مورداستفاده پژوهشگران ایرانی قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا