مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,389
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش یادگیری تا حد تسلط در نگرش، عملکرد و انگیزش درونی دانش آموزان دختر دبیرستانی در یادگیری مفاهیم شیمی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 171

چکیده

 در این بررسی تاثیر روش یادگیری تا حد تسلط در یادگیری مفاهیم درس شیمی در مقطع متوسطه مدنظر قرار گرفته است. فرضیه اصلی پژوهش, آموزش با رویکرد یادگیری در حد تسلط نگرش و عملکرد یادگیرندگان در سطوح عالی یادگیری را بهبود می دهد و فرضیه پسین آن, تاثیر این روش بر سطح انگیزشی دانش آموزان بود. روش پژوهش آزمایشی بود و گروه نمونه به روش انتخاب تصادفی تعیین شد. در کنار اجرای پیش آزمون و پس آزمون, پرسشنامه نگرش سنج شیمی (CLASS-Chem) نیز اجرا شد. پس از آن گروه آزمایش با روش یادگیری تا حد تسلط و گروه گواه به روش متداول آموزش دیدند. در پایان, آزمون پیشرفت و پرسشنامه نگرش سنج شیمی به صورت پس آزمون در میان هر دو گروه اعمال شد و داده های جمع آوری شده با تحلیل واریانس چندگانه بررسی شد. نتایج به دست آمده نشان داد «روش یادگیری تا حد تسلط با ایجاد تغییرهای مثبت در نگرش دانش آموزان نسبت به شیمی و افزایش عملکرد آنها در سطوح بالاتر یادگیری شیمی, انگیزش درونی دانش آموزان را برای رسیدن به سطوح عالی یادگیری شیمی افزایش می دهد».

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکاری کاشانی، زهرا، دماوندی، مجیدابراهیم، و کرمی گزافی، علیرضا. (1389). تاثیر روش یادگیری تا حد تسلط در نگرش, عملکرد و انگیزش درونی دانش آموزان دختر دبیرستانی در یادگیری مفاهیم شیمی. اندیشه های نوین تربیتی، 6(2)، 155-171. SID. https://sid.ir/paper/86758/fa

    Vancouver: کپی

    شکاری کاشانی زهرا، دماوندی مجیدابراهیم، کرمی گزافی علیرضا. تاثیر روش یادگیری تا حد تسلط در نگرش, عملکرد و انگیزش درونی دانش آموزان دختر دبیرستانی در یادگیری مفاهیم شیمی. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1389؛6(2):155-171. Available from: https://sid.ir/paper/86758/fa

    IEEE: کپی

    زهرا شکاری کاشانی، مجیدابراهیم دماوندی، و علیرضا کرمی گزافی، “تاثیر روش یادگیری تا حد تسلط در نگرش, عملکرد و انگیزش درونی دانش آموزان دختر دبیرستانی در یادگیری مفاهیم شیمی،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 6، no. 2، pp. 155–171، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86758/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button