مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی یادگیری زایشی بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی یادگیری زایشی و متداول بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان سال اول دبیرستان در درس زیست شناسی بوده است. این تحقیق از نوع شبه آزمایشی و طرح پیش آزمون پس آزمون است که با گروه کنترل و گروه آزمایش انجام گرفته است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر قزوین که در سال تحصیلی 1391-1392 مشغول تحصیل بوده اند, تشکیل می دهد. حجم نمونه در این پژوهش, 65 دانش آموز دختر پایه اول دبیرستان بودند که به دلیل محدودیت اجرا, به شیوه نمونه گیری دردسترس نمونه گیری شده اند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس و آزمون یادگیری محقق ساخته بود و برای محاسبه پایایی پرسشنامه انگیزش پیشرفت, از روش محاسبه آلفای کرونباخ استفاده شد که میزان پایایی آن 0.84 به دست آمد. روایی محتوایی آزمون یادگیری به تایید متخصصان رسید و برای اندازه گیری میزان پایایی آزمون یادگیری, از روش کودرریچاردسون 20 استفاده شد که مقدار 0.89 برای آن به دست آمد. برای تحلیل داده, از آزمون آماری کوواریانس چند متغیره استفاده شد. نتایج پس آزمون انگیزش و یادگیری نشان داد که روش آموزش زایشی بر یادگیری و انگیزش تاثیر دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مرادی، مهسا، و فردانش، هاشم. (1393). تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی یادگیری زایشی بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، 3(3)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/246960/fa

Vancouver: کپی

مرادی مهسا، فردانش هاشم. تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی یادگیری زایشی بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1393؛3(3):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/246960/fa

IEEE: کپی

مهسا مرادی، و هاشم فردانش، “تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی یادگیری زایشی بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی،” مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، vol. 3، no. 3، pp. 1–9، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246960/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button