مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان استفاده از یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 180

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان استفاده از یافته های پژوهشی در حوزه های ستادی و اجرایی آموزش و پرورش انجام شده است. پژوهشگر با طرح پرسش های جانبی کوشیده است تا روش های موجود و موثر دست یابی به یافته های پژوهشی و موانع و مشکلات استفاده از نتایج پژوهش ها را نیز بررسی نماید. روش پژوهش توصیفی بوده است و نمونه آماری این پژوهش با استفاده از دو روش نمونه گیری تصادفی ساده و سرشماری, از میان مدیران, معاونان و کارشناسان حوزه ستادی و اجرایی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده است. ابزار پژوهش شامل چهار پرسشنامه است که به ترتیب برای ارزشیابی میزان استفاده از یافته ها, شناسایی روش ها و منابع دست یابی به یافته های پژوهشی, شناسایی مشکلات و موانع کاربست یافته ها و عوامل موثر در کاربست یافته های پژوهشی تهیه و استفاده شده است. داده های حاصل به دو شیوه توصیفی و استنباطی, تحلیل آماری شده اند. یافته های پژوهش نشان می دهد, میزان استفاده از یافته های پژوهشی در حوزه های اجرایی بیش از حوزه های ستادی وزارت آموزش و پرورش است. به استناد یافته های این پژوهش, ضعف نظام اطلاع رسانی,سطح پایین کیفیت بعضی از پژوهش ها, به کار نگرفتن روش های موثر در اطلاع رسانی یافته ها و…, از موانع عمده استفاده از یافته های پژوهشی معرفی شده اند. این مقاله حاصل پژوهشی است که با راهنمایی و نظارت دکتر محمد مهرمحمدی انجام شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

متین، نعمت اله. (1385). بررسی میزان استفاده از یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش. تعلیم و تربیت، 22(4 (مسلسل 88))، 149-180. SID. https://sid.ir/paper/87713/fa

Vancouver: کپی

متین نعمت اله. بررسی میزان استفاده از یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش. تعلیم و تربیت[Internet]. 1385؛22(4 (مسلسل 88)):149-180. Available from: https://sid.ir/paper/87713/fa

IEEE: کپی

نعمت اله متین، “بررسی میزان استفاده از یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش،” تعلیم و تربیت، vol. 22، no. 4 (مسلسل 88)، pp. 149–180، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87713/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button