مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد مصداقی سنجش عملکرد زنجیره عرضه همراه با مطالعه موردی در صنعت خودرو

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 102

چکیده

 اگر چه تحقیقات بسیاری در زمینه نظریه های علمی و تجربه های عملی در حوزه مدیریت زنجیره عرضه (SCM ) به عمل آمده و ارزیابی عملکرد آن نیز از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است, با وجود این, موضوع ارزیابی عملکرد SCM از نقطه نظر های متعدد از جمله انتخاب مقیاسها و شاخصهای مناسب , توسعه فنون ریاضی اندازه گیری عملکرد و نیز دستیابی به بسیاری از ویژگیهای کاربردی حاصل از محاسبات عملکرد, می تواند توسعه یابد. اشکالها و نقصهای اساسی بسیاری باعث می شوند تا سیستمهای ارزیابی عملکرد فعلی در توسعه و بهبود SCM از کارایی و اثربخشی کافی برخوردار نباشند. به منظور پاسخ گویی و پوشش نارساییهای ماهوی سیستمهای ارزیابی عملکرد در زنجیره عرضه و نیز جامعیت ارزیابی زنجیره, در این مقاله مدل جامعی تدوین و ارایه می شود که بر دو رویکرد اصلی اثربخشی اجرای اهداف استراتژیک زنجیره و تامین رضایت مراکز ذی نفع در آن مبتنی بوده و در صدد نمایش توانمندی زنجیره عرضه در یک مدل چند سطحی و رویکردی فرایند محور است. رویکرد ابتکاری مدل در مورد تامین رضایت مراکز و گروههای ذی نفع در زنجیره سبب شده تا شاخصهای مناسب سنجش نیز بر مبنای روش جدیدی, تحت عنوان روش مصداقی استخراج شاخصها تعیین و مورد بررسی قرار گیرند. این روش بر ملاحظه مصادیق اهداف راهبردی زنجیره عرضه و تبیین عوامل کلیدی موفقیت در هر رده از زنجیره مبتنی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی زنجیرانی، داریوش، و مدرس یزدی، محمد. (1385). رویکرد مصداقی سنجش عملکرد زنجیره عرضه همراه با مطالعه موردی در صنعت خودرو. دانش مدیریت، 19(75)، 75-102. SID. https://sid.ir/paper/88145/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی زنجیرانی داریوش، مدرس یزدی محمد. رویکرد مصداقی سنجش عملکرد زنجیره عرضه همراه با مطالعه موردی در صنعت خودرو. دانش مدیریت[Internet]. 1385؛19(75):75-102. Available from: https://sid.ir/paper/88145/fa

    IEEE: کپی

    داریوش محمدی زنجیرانی، و محمد مدرس یزدی، “رویکرد مصداقی سنجش عملکرد زنجیره عرضه همراه با مطالعه موردی در صنعت خودرو،” دانش مدیریت، vol. 19، no. 75، pp. 75–102، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88145/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button