Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    75
  • صفحات: 

    3-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3227
  • دانلود: 

    933
چکیده: 

یکی از مهمترین قسمتهای یک وسیله نقلیه را می توان تایر به شمارآورد به نوعی که عملکرد هر وسیله نقلیه ای تا حد زیادی وابسته به تایرهای آن است. در میان روش های گوناگونی که برای مطالعه رفتار مکانیکی تایر به کاربرده می شود، مدلسازی ریاضی به خاطر قابلیت بالایی که در این زمینه ازخود نشان می دهد، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این زمینه، تا کنون مدل های ریاضی گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است. در این تحقیق، مدل های تصمیم گیری چند شاخصه (MADM) به منظور رتبه بندی شاخص های مهم موثر بر کیفیت تایرها به کار برده شده است. به این صورت که در راستای تحقق انتظارات مشتری و جلب رضایت او که هدف هر تولید کننده ای می باشد، شاخص های مهم موثر بر کیفیت لاستیک خودرو توسط کارشناسان امر و تعدادی از مشتریان، شناسایی و رتبه بندی می شود. در این پژوهش شاخص های انتخاب شده توسط کارشناسان، از طریق تکنیک های AHP و ENTROPY وزن داده شده و رتبه بندی می گردند. پنج نوع تایر با کیفیت های متفاوت به عنوان گزینه های تصمیم انتخاب شده، سپس این گزینه ها با توجه به وزن های بدست آمده از دو تکنیک ذکر شده برای شاخص ها، از طریق تکنیک های TOPSIS و ELECTRE رتبه بندی گردیده و در مورد آنها تصمیم گیری می شود. در نهایت چهار حالت رتبه بندی حاصل شده که از طریق تکنیک های ادغام MADM (روش های میانگین حسابی، بردا و کاپلند) به نتیجه گیری واحد در این زمینه خواهیم رسید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3227

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 933 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

زکی محمدعلی

نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    75
  • صفحات: 

    43-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    3877
  • دانلود: 

    1013
چکیده: 

ارتباط علمی یکی از محورهای اساسی نهاد اجتماعی علم است. مجلات علمی تخصصی یکی از مجاری تولید علمی و ارتباط علمی تلقی شده و سعی در ایفا دو کارکرد فوق میان اندیشمندان درحوزه های مختلف علمی را عهده دار هستند. بررسی تاریخی علوم نشان می دهد که عوامل موثری درشکل گیری، پیدایش، رشد و توسعه یافتگی علوم به طور عام و دانش مدیریت به طور خاص نقش داشته اند که از آن میان می توان مجلات علمی تخصصی را مورد نظر قرار داد. مجلات علمی تخصصی نشریات تخصصی هستند که با فاصله زمانی منظم و در مدت نامعلوم منتشر شده وبه ایفاء دو کارکرد اجتماعی تولید علمی و ارتباط علمی می پردازند. تعداد متعدد، متنوع و مختلفی مجلات علمی تخصصی در حوزه دانش مدیریت منتشر می شود که گذشت دهه های مختلف 1930 تاکنون معرف آن است که برتعداد مجلات علمی منتشره افزوده گردیده است. مقاله حاضر سعی در بررسی تحلیل محتوای گرایش های پژوهشی در مجلات علمی تخصصی مدیریت دارد.بر این اساس پژوهشی با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی مطالعات سازمانی (کامیینگز، 2005) و با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا انجام گردیده است. اطلاعات مربوط به 2868 فهرست مقالات چهار مجله علمی تخصصی مدیریتی جمع آوری گردید که در طی سال های 2001-1981 میلادی منتشر شده و فهرست مقالات مذکور قابل چاپ در 197صفحه بوده اند. متغیرهای مستقل تحقیق شامل تعداد مقاله، سال انتشار، نوع مجله، تعداد نویسنده و متغیر وابسته مربوط به گرایش های 24 گانه پژوهشی سازمانی در نظر بوده است. داده های پژوهش پس از جمع آوری برای طبقه بندی و تجزیه و تحلیل های آمار توصیفی و استنباطی از برنامه کامپیوتری SPSS کدبندی و استخراج شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3877

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1013 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    75
  • صفحات: 

    75-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    985
  • دانلود: 

    578
چکیده: 

اگر چه تحقیقات بسیاری در زمینه نظریه های علمی و تجربه های عملی در حوزه مدیریت زنجیره عرضه (SCM ) به عمل آمده و ارزیابی عملکرد آن نیز از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، با وجود این، موضوع ارزیابی عملکرد SCM از نقطه نظر های متعدد از جمله انتخاب مقیاسها و شاخصهای مناسب ، توسعه فنون ریاضی اندازه گیری عملکرد و نیز دستیابی به بسیاری از ویژگیهای کاربردی حاصل از محاسبات عملکرد، می تواند توسعه یابد. اشکالها و نقصهای اساسی بسیاری باعث می شوند تا سیستمهای ارزیابی عملکرد فعلی در توسعه و بهبود SCM از کارایی و اثربخشی کافی برخوردار نباشند. به منظور پاسخ گویی و پوشش نارساییهای ماهوی سیستمهای ارزیابی عملکرد در زنجیره عرضه و نیز جامعیت ارزیابی زنجیره، در این مقاله مدل جامعی تدوین و ارایه می شود که بر دو رویکرد اصلی اثربخشی اجرای اهداف استراتژیک زنجیره و تامین رضایت مراکز ذی نفع در آن مبتنی بوده و در صدد نمایش توانمندی زنجیره عرضه در یک مدل چند سطحی و رویکردی فرایند محور است. رویکرد ابتکاری مدل در مورد تامین رضایت مراکز و گروههای ذی نفع در زنجیره سبب شده تا شاخصهای مناسب سنجش نیز بر مبنای روش جدیدی، تحت عنوان روش مصداقی استخراج شاخصها تعیین و مورد بررسی قرار گیرند. این روش بر ملاحظه مصادیق اهداف راهبردی زنجیره عرضه و تبیین عوامل کلیدی موفقیت در هر رده از زنجیره مبتنی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 985

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 578 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

قلی پور آرین

نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    75
  • صفحات: 

    103-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1256
  • دانلود: 

    895
چکیده: 

عقلانیت ابزاری کارایی مدار مدیریتی در اندیشه جامعه شناسی های خود را به عقلانیت زمینه مدار می دهد که در آن مشروعیت برون سازمانی به اندازه کارایی درون سازمانی اهمیت دارد. منطق مدیریتی کارایی طراحی ساختارهای کارا و منطق اجتماعی مشروعیت، کارکرد سمبلیک ساختارها را برای سازمان موثر دانسته و کنار گذاشتن وظیفه شناسانه کارایی را در طراحی ساختار خاطر نشان می سازد. این مقاله در صدد تبیین دو نوع ساختار سازمانی به صورت همزمان در ایران کنونی است. اول ساختار سازمانی نمایشی که به دلیل نهادی شدن دموکراسی به صورت رسمی بیان می شود تا با اسطوره های جهانی هم شکلی ایجاد کند و دوم ساختار سازمانی واقعی که حاصل ساختار اجتماعی ایران و چگونگی رسوب گذاری دوران کهن بوده و در عمل مورد استفاده قرار می گیرد؛ یعنی یافته های تحقیق حاکی از وجود همزمان دو ساختار در سازمانهای ایرانی است: ساختار دموکراتیک نمایشی و ساختار هیدرولیک واقعی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1256

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 895 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    75
  • صفحات: 

    125-147
تعامل: 
  • استنادات: 

    34
  • بازدید: 

    4861
  • دانلود: 

    1566
چکیده: 

در اقتصاد مبتنی بر دانش از سرمایه فکری به منظورخلق و افزایش ارزش سازمانی استفاده می شود و موفقیت یک سازمان به توانایی اش درمدیریت این منبع کمیاب بستگی دارد. به علاوه، یکی از قابلیت های مهم سازمانی که می تواند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش کمک بسیارنماید و برای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر «مزیت سازمانی پایدار» ایجاد کند، سرمایه اجتماعی است. از این رو، هدف این مقاله بررسی نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری دو شرکت خودرو ساز ایرانی است. روش تحقیق، توصیفی و تحلیلی و جامعه آماری این تحقیق نیز مدیران شرکت های مورد مطالعه بودند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که در این دو شرکت بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری شان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. به عبارت واضح تر، با افزایش سرمایه اجتماعی، سرمایه فکری شان در ابعاد انسانی، ساختاری و رابطه ای افزایش یافته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4861

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1566 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    75
  • صفحات: 

    149-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3863
  • دانلود: 

    4205
چکیده: 

یکی از جنبه های بسیار مهم مدیریت زنجیره تامین عبارتست از انتخاب نوع زنجیره تامین مناسبی که بتوان از آن طریق به عملکرد بهینه در سرتاسر زنجیره دست یافت. در این مقاله زنجیره های تامین ساخت به سه نوع ناب, چابک و ترکیبی طبقه بندی شده است. هم چنین زنجیره تامین متناسب با نوع محصول که به سه نوع محصول استاندارد (کارکردی)، محصول ابداعی و محصول ترکیبی تقسیم میگردند، مورد تشریح قرار گرفته است. سپس چارچوبی را جهت طبقه بندی زنجیره های تامین مبتنی بر مشخصات محصول و مراحل چرخه عمر محصول ارایه گردیده است. در ادامه مدلی جهت انتخاب زنجیره متناسب با نوع محصول توسط هر سازمان، مورد بحث قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3863

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4205 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button