مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه اثربخشی جمعی معلمان، ویژگیهای معلم،عملکرد قبلی ریاضیات، وضعیت اجتماعی- اقتصادی، جنسیت و قومیت دانش آموزان با عملکرد بعدی ریاضیات آنان در پایه چهارم مقطع ابتدایی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 82

چکیده

 هدف از این پژوهش حاضر تعیین رابطه متغییرهای اثربخشی جمعی معلمان,ویژگیهای معلم,عملکرد قبلی ریاضیات,وضعیت اجتماعی- اقتصادی,جنسیت و قومیت دانش آموز به صورت مستقیم و غیرمستقیم با عملکرد بعدی ریاضیات.دانش آموزان دختر و پسر پایه چهارم مقطع ابتدایی اهواز می باشد.نمونة مورد بررسی 150 دانش آموز دختر و 150 دانش آموز پسر بودند که با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند.همچنین نمونه معلمان شامل 100 نفر معلم کلاس چهارم و 300 نفر معلم از کل پایه ها به طور تصادفی انتخاب گردیدند.دانش آموزان پرسشنامه ویژگیهای فردی و معلمان پرسشنامه ویژگیهای معلم و مقیاس اثربخشی جمعی معلم را تکمیل نمودند.نتایج تحقیق نشان داد که مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم وضعیت اجتماعی- اقتصادی قبلی ریاضیات و اثربخشی جمعی با عملکرد بعدی ریاضیات.رابطه معنی داری دارند.اما مسیرهای مستقیم وغیرمستقیم جنسیت و قومیت با عملکرد بعدی ریاضیات.رابطة معنی داری ندارند.افزودن بر این, مسیر مستقیم و غیرمستقیم ویژگیهای عملکرد بعدی ریاضیات.معنی دار نبود,ولی مسیر مستقیم ویژگیهای معلم با اثربخشی جمعی معنی دار بود.در مجموع برای بررسی مدل برازنده بین متغیرها براساس یافته های پژوهشی,سه مدل مورد آزمایش قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهرابی زاده هنرمند، مهناز، شهنی ییلاق، منیجه، و گلستانه، سیدموسی. (1383). رابطه اثربخشی جمعی معلمان, ویژگیهای معلم,عملکرد قبلی ریاضیات, وضعیت اجتماعی- اقتصادی, جنسیت و قومیت دانش‌آموزان با عملکرد بعدی ریاضیات آنان در پایه چهارم مقطع ابتدایی اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 11(4-3)، 59-82. SID. https://sid.ir/paper/8843/fa

Vancouver: کپی

مهرابی زاده هنرمند مهناز، شهنی ییلاق منیجه، گلستانه سیدموسی. رابطه اثربخشی جمعی معلمان, ویژگیهای معلم,عملکرد قبلی ریاضیات, وضعیت اجتماعی- اقتصادی, جنسیت و قومیت دانش‌آموزان با عملکرد بعدی ریاضیات آنان در پایه چهارم مقطع ابتدایی اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1383؛11(4-3):59-82. Available from: https://sid.ir/paper/8843/fa

IEEE: کپی

مهناز مهرابی زاده هنرمند، منیجه شهنی ییلاق، و سیدموسی گلستانه، “رابطه اثربخشی جمعی معلمان, ویژگیهای معلم,عملکرد قبلی ریاضیات, وضعیت اجتماعی- اقتصادی, جنسیت و قومیت دانش‌آموزان با عملکرد بعدی ریاضیات آنان در پایه چهارم مقطع ابتدایی اهواز،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 11، no. 4-3، pp. 59–82، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8843/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button