مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

957
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 109

چکیده

 مقدمه: هدف این تحقیق, ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه افراد عقب مانده ذهنی بود.روش کار: مطالعه حاضر یک کارآزمایی بالینی کنترل شده بود که در سال 84-1383 انجام شد. دو مرکز از مراکز نگهداری افراد عقب مانده ذهنی در شهر تهران که حاضر به همکاری بودند, انتخاب شدند. یکی از مراکز به تصادف به عنوان گروه آزمون و مرکز دیگر به عنوان گروه شاهد و در هر مرکز تعداد 30 نفر به تصادف انتخاب شدند. برنامه بازی های رایانه ای طی 12 هفته 3 جلسه ای اجرا گردید. نمره توجه افراد با استفاده از ابزار تولوز- پیرون در 3 مرحله قبل, بلافاصله بعد و 5 هفته بعد از مداخله محاسبه شد. برای مقایسه نمرات توجه در مراحل مختلف مداخله از آزمون اندازه گیری تکراری استفاده شد. عملیات آماری با استفاده از SPSS نسخه 19 انجام شد.یافته ها: بر اساس نتایج بلافاصله بعد از مداخله, میانگین نمره توجه افراد گروه آزمون 19.33 و گروه شاهد 9.09 بود و مداخله, تاثیر معنی داری در افزایش نمره توجه افراد داشت (P<0.001, F1.3, 75.2=13.7). هم چنین در گروه آزمون پس از 5 هفته از پایان مداخله, نمره توجه نسبت به بلافاصله بعد از مداخله کاهش یافت.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه, بازی های رایانه ای به مدت 35 جلسه می تواند نمره توجه افراد عقب مانده ذهنی را افزایش دهد, اما این نمره توجه 5 هفته بعد از مداخله رو به کاهش می رود. لذا این مداخله پایا نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاییان، اکرم، محمدی، عیسی، آزادفلاح، پرویز، و شریعتی نژاد، کیوان. (1391). ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی. اصول بهداشت روانی، 14(2 (پیاپی 54))، 98-109. SID. https://sid.ir/paper/88435/fa

    Vancouver: کپی

    رضاییان اکرم، محمدی عیسی، آزادفلاح پرویز، شریعتی نژاد کیوان. ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1391؛14(2 (پیاپی 54)):98-109. Available from: https://sid.ir/paper/88435/fa

    IEEE: کپی

    اکرم رضاییان، عیسی محمدی، پرویز آزادفلاح، و کیوان شریعتی نژاد، “ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی،” اصول بهداشت روانی، vol. 14، no. 2 (پیاپی 54)، pp. 98–109، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88435/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button