مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,225
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان شایستگی تحصیلی دانش آموزان نوجوان مدارس شهر تبریز، در سال 1382

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 16

چکیده

 مقدمه: حفظ ارتباط مثبت بین والدین و نوجوان می تواند انگیزه وی را در مورد آن چه به موفقیت تحصیلی اش مربوط می شود, افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است شیوه تربیتی والدین, موفقیت تحصیلی نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین, با توجه به اهمیت شیوه تربیتی والدین برای رشد موفقیت تحصیلی فرزندان, این پژوهش به منظور تعیین ارتباط شیوه تربیتی والدین با شایستگی تحصیلی نوجوانان انجام گرفت.روش کار: در این مطالعه همبستگی توصیفی, 360 نفر دانش آموز نوجوان از مدارس دولتی شهر تبریز به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسش نامه شیوه تربیتی والدین و مقیاس شایستگی تحصیلی بود. آزمون های آماری آنالیز واریانس یک طرفه و LSD برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد استفاده قرار گرفتند.نتایج: بیشترین درصد دانش آموزان نوجوان (39.7%) شیوه تربیتی والدین را اقتدارمنش گزارش کرده بودند. همچنین بیشترین درصد دانش آموزان نوجوان (39.2%) شایستگی تحصیلی بالایی داشتند. ارتباط آماری معنی داری بین شیوه تربیتی والدین با شایستگی تحصیلی وجود داشت (P=0.000).نتیجه گیری: با توجه به این که اکثریت نوجوانان شیوه تربیتی اقتدارمنش را گزارش کرده بودند و شیوه تربیتی اقتدارمنش ارتباط معنی داری با شایستگی تحصیلی داشت, لذا آموزش والدین درباره پیامدهای شیوه تربیتی آنها برای فرزندان و خصوصیات دوره نوجوانی موجب ارتقا موفقیت های تحصیلی نوجوانان می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی، فرناز، سیدفاطمی، نعیمه، برادران رضایی، مهین، و صداقت، کامران. (1385). ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان شایستگی تحصیلی دانش آموزان نوجوان مدارس شهر تبریز, در سال 1382. اصول بهداشت روانی، 8(30-29)، 11-16. SID. https://sid.ir/paper/88551/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی فرناز، سیدفاطمی نعیمه، برادران رضایی مهین، صداقت کامران. ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان شایستگی تحصیلی دانش آموزان نوجوان مدارس شهر تبریز, در سال 1382. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1385؛8(30-29):11-16. Available from: https://sid.ir/paper/88551/fa

    IEEE: کپی

    فرناز رحمانی، نعیمه سیدفاطمی، مهین برادران رضایی، و کامران صداقت، “ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان شایستگی تحصیلی دانش آموزان نوجوان مدارس شهر تبریز, در سال 1382،” اصول بهداشت روانی، vol. 8، no. 30-29، pp. 11–16، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button