مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

440
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مقایسه ی میزان پایبندی به ارزش های دینی در بین دو گروه از نوجوانان عضو شبکه های اجتماعی و نوجوانان غیر عضو مطالعه ی موردی: دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر مهریز

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

شبکه های اجتماعی امروزه, به دلیل تکثر و تنوع محتوایی و قابلیت های متعدد نرم افزاری و اینترنتی مورد استفاده کاربران زیادی و همه ی گروه های سنی از جمله نوجوانان قرار گرفته اند؛ و در همه ی حوزه ها از جمله مدهب و دینداری تاثیر داشته است, لذا این تحقیق با هدف مقایسه ی میزان پایبندی به ارزش های دینی در بین دو گروه از نوجوانان عضو شبکه های اجتماعی و نوجوانان غیرعضو انجام شده است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی-همبستگی و کاربردی بود. جامعه ی آماری را نوجوانان پسر دوره ی متوسطه ی شهرستان مهریز تشکیل داده اند (420 نفر) و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان عبارت بود با «200 نفر», که 100 دانش آموز عضو شبکه های اجتماعی و 100 دانش آموز غیرعضو با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای مورد بررسی قرار گرفته اند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته سنجش حضور در شبکه اجتماعی و مقیاس استاندارد دینداری گلاک و استارک بوده است. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار تحلیلی-کاربردی spss نسخه23 مورد پردازش و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین میزان پایبندی نوجوانان به ارزش های دینی با عضویت در شبکه های اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد, و میانگین پایبندی به ارزش های اجتماعی در بین نوجوانان عضو شبکه های اجتماعی کمتر از جوانان غیرعضو می باشد, همچنین نوع شبکه ی اجتماعی مورد استفاده و میزان مصرف نیز بر ارزش های دینی تاثیر دارد. بنابراین, استفاده از شبکه های اجتماعی در بین نوجوانان نیاز به فرهنگ سازی داشته و نهادهای مذهبی باید از طریق این شبکه ها با نوجوانان در ارتباط باشند و در احیای ارزش های دینی در نسل جدید بکوشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، مهدی، و یاراحمدی، محمدهادی. (1400). مقایسه ی میزان پایبندی به ارزش های دینی در بین دو گروه از نوجوانان عضو شبکه های اجتماعی و نوجوانان غیر عضو مطالعه ی موردی: دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر مهریز. کنفرانس ملی مدیریت، روان شناسی و علوم رفتاری. SID. https://sid.ir/paper/901290/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی مهدی، یاراحمدی محمدهادی. مقایسه ی میزان پایبندی به ارزش های دینی در بین دو گروه از نوجوانان عضو شبکه های اجتماعی و نوجوانان غیر عضو مطالعه ی موردی: دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر مهریز. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901290/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حسنی، و محمدهادی یاراحمدی، “مقایسه ی میزان پایبندی به ارزش های دینی در بین دو گروه از نوجوانان عضو شبکه های اجتماعی و نوجوانان غیر عضو مطالعه ی موردی: دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر مهریز،” presented at the کنفرانس ملی مدیریت، روان شناسی و علوم رفتاری. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button