مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثر بخشی کلاس معکوس در زمان آموزش مجازی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و میزان یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی کلاس معکوس در زمان آموزش مجازی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و میزان یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان دوره ابتدایی انجام شد. در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر اصفهان در سال تحصیلی 1400-1399 بود که از طریق نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس, 30 دانش آموز از دو کلاس انتخاب شده و در دو گروه آزمایشی و گواه (15 نفر گروه آزمایشی و 15 نفر گروه گواه) جایگزین شد. گروه آزمایشی روش آموزش مبتنی بر کلاس معکوس و گروه گواه روش آموزش مبتنی بر کلاس سنتی دریافت کرد. گردآوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی ISM و آزمون ریاضی محقق ساخته انجام شد. طبقه بندی, توصیف و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آماری از جمله آمار توصیفی (فراوانی, میانگین, انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون تحلیل کوواریانس و ضریب اِتا) در نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد روش تدریس کلاس معکوس تاثیر معناداری بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دارد و نسبت به روش سنتی موجب بالا رفتن انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شده است. همچنین میانگین نمرات آزمون پیشرفت تحصیلی درس ریاضی گروه آزمایش, بعد از اجرای روش تدریس کلاس معکوس افزایش داشت و این تفاوت حاکی از این است که روش کلاس معکوس نسبت به روش سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم در درس ریاضی تاثیر بیشتری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مغتنم، مریم، و میرمهدی، سیدرضا. (1400). اثر بخشی کلاس معکوس در زمان آموزش مجازی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و میزان یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان دوره ابتدایی. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/901820/fa

    Vancouver: کپی

    مغتنم مریم، میرمهدی سیدرضا. اثر بخشی کلاس معکوس در زمان آموزش مجازی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و میزان یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان دوره ابتدایی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901820/fa

    IEEE: کپی

    مریم مغتنم، و سیدرضا میرمهدی، “اثر بخشی کلاس معکوس در زمان آموزش مجازی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و میزان یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان دوره ابتدایی،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button